2013-04-01

Första april

Då är det stora skämtaredagen, första april – så man borde kanske hitta på något putslustigt skämt till bloggen. Låt se.

EU... Problemet är att EU är så vansinnigt i sig att det är svårt att hitta ett skämt som inte skulle kunna vara på riktigt. Miljarder i skattestöd till jordbruket, vilket ofta ger oss dyrare mat. Förslag om porrförbud. Åsiktslagar. Forskningspengar till övervakningskameror som skäller ut folk som gör fel. Allt det där händer ju faktiskt i verkligheten.

Euro-krisen... Man kan önska att det vore ett skämt. Och efter de senaste tilltagen är det kanske säkrast att undvika ämnet. Jag vill ju inte orsaka panik eller någon bank run.

Svensk politik... Att Nuder förr eller senare kommer att ta över allt, det är ju varken ett skämt eller speciellt kul. Kanske något om att Facebook tackat Annie Lööf för den nya fina servicehallen med att ge henne nya vänner. Njae. Jag vet inte.

Det här var inte lätt. Jag får trösta mig med att jag inte är ensam om att brottas med problmet... »

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.