2017-02-03

Företagen, värdegrunden, reklamen och Kakan

Läs min senaste krönika hos Mårtensson:


"Det brukar inte bli särskilt lyckat när företag ägnar sig åt politik. Speciellt inte när det handlar om en påklistrad pose, som inte har någon direkt koppling till verksamheten. Det skapar förvirring, drar resurser från kärnverksamheten och sätter företagens anställda i en knepig sits."

3 kommentarer:

  1. Det är verkligen inget roligt att Kakan blir lessen och hoppar av en framgångsrik kampanj till.Vem ska ersätta henne i värdegrundsarbetet?
    Comviq får ta sina surt förvärvade slantar och helt enkelt ställa sig i kön till Henrik Schyffert.Det är det enda jämförbara namn jag kan komma på.Eller möjligen Henrik Arnstad då förstås?
    Ja, eller Ehsan Fadakhar.Statsministern är väl inte möjlig i såna här sammanhang tänker jag?

    SvaraRadera
  2. Men nog är det så att de olika teleoperatörerna har olika profil; Comviq och Tre lite hippare och ungdomligare och Telenor och Telia mer åt det företagare och kärnfamiljshållet. Självklart har detta även en politisk dimension och Comviq var inte så fel ute med Kakan här.

    Däremot var förstås Audis drag fullständigt obegripligt med sin image av tysk präktighet, högteknologi och gubbighet i kubik.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är jättebra att företag anlitar Kakan m.fl via Rättviseförmedlingen för sina jämställdhetskampanjer - då får man ju som konsument koll på vilka företag som har noll koll på verkligheten på det området - och förmodlingen på andra områden också - så att man lättare kan undvika deras produkter i framtiden. Audi. Comqiq. Noterat. Go Rättviseförmedlingen!

    PS: Ovanstående kommentar kan innehålla spår av ironi.

    SvaraRadera

Kommentarsfältet är stängt, medan jag är offline augusti 2017 och ett år framöver.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.