2006-01-13

Nej, jag är inte upprörd...

Jag var lite beredd på det här. Det belgiska bredbandet skall fortfarande anslutas med den runda kontakten i det fyrkantiga hålet.

Belgacom har oerhört vänlig personal. Min handläggare heter Aristide (sic!). Men han kan tyvärr inte så jättemycket. Just nu tillbringar jag tid med att köpa lösningar som inte fungerar med kort, lämna tillbaks dem och så småningom få pengarna åter på banken.

Aristide är minst lika olycklig som jag.

I dag tog vi ett djupt andetag, avskrev WLAN från en närbelägen bekant och satstade på belgisk 3G... Jag sitter sålede fortfarande och skriver detta via mitt svenska 3G-kort, som kostar en arm och ett ben per tecken jag slår ner.

Jag närmar mig nu idiotlösningen. Om inget annat fungerar, då vill jag ha en fast telefonlina och ett modelpoolsnummer. Men det kan säkert haverera det också...

Borde inte den tekniska utvecklingen kommit lite, lite längre sedan Hedenhös?

Och varför kan Vodafone inte fixa ett 3G-kort till rimligt pris som fungerar i alla kända länder? Det lär ju knappast bli dyrare för dem. Jag menar, jag kan ju bara vara i ett land åt gången...

Skål!

2 kommentarer:

  1. Efter att ha bott i tre länder måste jag säga att Finland står i en liga för sig själv när det gäller kundservice på de flesta områden:
    När jag flyttade till Helsingfors så knallade jag ner till bredbandsbutiken och gav dem mina uppgifter. Under armen fick jag ett bredbandsmodem.
    När jag kom hem och pluggade i modemet så funkade det direkt.
    Det tog 15 minuter från att jag bad om det tills det fungerade.

    När jag flyttade därifrån så var det ungefär samma process: jag knallade ned till butiken med modemet, sa att jag inte villa ha bredbandet längre, och fick omgående tillbaka de pengar jag betalt för innestående månad som jag inte kom att använda.

    Inga frågor ställda, ingenting. Vad jag minns tror jag inte ens att de kollade leg, trots att jag inte hade ett finskt personnr..

    SvaraRadera
  2. Finland: För mycket snö för min smak, annars hade jag tagit 07.30-kärran i morgon bitti...

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.