2006-08-29

Efter-lunchen-svep...

Prisa... what ever! Lyckligt landad i Bryssel. Grundlig två-armagnacs-lunch. Låt oss så se...

Aktuellt-filmen har haft 6.500 tittare på 24 timmar. Trevligt. Jag kan ha påverkat... en... hel promille av den svenska röstberättigade befolkningen!

Länk

För en gång skull har statsminister Göran Persson rätt. I Svenska Dagbladet säger han följande om den borgerliga alliansen "Efter det jag sett om fastighetsskatten så säger jag bara att det är varning för kompetensen. Det sätt som de har hanterat fastighetsskatten på är bland det mest klantiga jag har sett."

Lika klockrent är det dock inte när han uttalar sig om sig själv som statsminister "Jag tror att det är en väldig kvalitet som ligger i erfarenhet. Det är något som jag haft svårt att förstå förut, och det berodde på bristande erfarenhet, säger han, lojt tillbakalutad i en soffa, lagom mör i kroppen efter att ha staplat ved kvällen innan."

Persson fortsätter "Jag känner inte att det är vi som har anledning att bevisa någonting. Vi har faktiskt regerat Sverige utifrån den här principen i 65 år."

Sedan toppar han i SM i självgodhet "Jag känner mig ganska trygg. Det vore kul om några andra kunde synas, men så länge läget är som det är, tycker jag att det är ganska roligt."

Läs mer...

Och så kritiserar JO statssekreterare Danielsson för att ha klantat till granskningen av regeringens klantiga hantering av tsunami-katastrofen. Min gissning är att detta inte rör sossarna i ryggen. De vet att tillräckligt lång tid nu har förflutit för att de flesta väljare inte ens kommer ihåg vad det hela egentligen handlade om...

Läs mer...

Och så var det Valrörelsens Stora Drama, som till och med fått centerkvinnorna att uppmana till civil olydnad: Bullbråket!

Läs mer...

1 kommentar:

  1. Hax!

    Jag har bara varit i Bryssel en gång i ett par dagar, men när jag var på väg dit letade jag efter en bra krogguide av någon jag litar på. Det hittade jag ju inte, såklart.

    Nu när du har varit i Bryssel så mycket känns det som att jag kan kräva av dig att du ska sammanställa en bloggpost med krogtips, på sådär tio femton bra ställen och varför, som hjälp till konsumenter på resande fot.

    Själv blev jag mest förtjust i de välbevarade äldre ställen min intuition ledde mig till: Greenwich, Falstaff och Daringman främst.

    Nåväl.

    Betrakta det som en beställning...

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.