2006-12-04

Galningar!

Jag bor vid en mycket bred innerstadsgata i Stockholm.

Trottoarerna är ovanligt breda. Både trafiken och parkerade bilar får plats. Lastbilar som levererar saker kan ställa sig mellan refugerna mitt i gatan, utan att stå i vägen för någon. Taxibilar och budbilar kan dubbelparkera för korta stopp, utan att störa trafiken. Utmärkt, helt enkelt!

Men... just nu är det ett helvetiskt oljud utanför mitt förnster.

Det är kommunen som gör gångbanorna ännu bredare. Man måste ju få plats med träd på dem också. P-platserna försvinner. Liksom lastplatserna. Kommer det en buss, taxi eller lastbil, då kommer all annan trafik att blockeras.

Suck!

Kan ingen ge kommunens trafikplanerare lite valium? Eller byta ut dem mot människor som inte hatar bilar, trafik och människor?

- o -

Nä, nu skiter jag i det här. Mot Bryssel! Där får man billig öl och två, tre timmar mer dagsljus varje dag. Åter den 18:de. Jag finns på belgofonen +32 484 088 eller på mail. Online sporadiskt under dagen, kanske inte förrän i kväll.

4 kommentarer:

  1. Vad skall man med träd till i innerstan? Om man bor där gillar man väl inte träd?

    SvaraRadera
  2. Det finns bra många gnälliga innerstadsbor som borde sändas i exil till klorofyllen...

    SvaraRadera
  3. Jo, det är faktiskt per definition fel med träd i en STORSTAD. Träd hör hemma i skogen.

    SvaraRadera
  4. vicken idioti!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.