2007-05-12

Ett klassiskt knep


Bilden kommer från den artikel i Aftonbladet där det "avslöjas" att arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin är med i herrklubben Sällskapet.

Läs så nedanstående citat ur Jan Guillous utmärkt underhållande bok Det Stora Avslöjandet (sid. 47).

"Och Malmberg hade alltså, efter att i förbifarten ha avslöjat SKANDAL I ÖREBRO – NAKENDANS I FD PINGSTKAPELL; tillbringat exakt 45 minuter vid gruvan. Det gick vägen med ett av de allra enklaste tricken. Malmberg hade tillsammans med sin fotograf försökt ”smita” ner i gruvan. Och naturligtvis hade de då blivit stoppade av någon ingenjör (vilket var meningen, vilket fotograferades, vilket skulle bevisa att företagsledningen ”dolde” någonting)."

(Tipstack: Björn)

1 kommentar:

  1. Min fördom har länge varit att var och varannan minister är med i nåt hemligt sällskap av nåt slag. Googlar jag hittar jag dock mest konspirationsteorier så det är svårt att verifiera när jag tänker efter. Kanske du HAX vet att hitta något tillförlitligt estimat på hur utberett det är?

    Inte att jag ser det som ett större problem att makthavare umgås med varann under slutna former, det är mest att jag inte tror att det är så unikt för Littorin som media tycks ge sken av. Att de flesta sådana här klubbar är mens only får förstås vissa konsekvenser, men det är ju ändå upp till oss att hålla politiker ansvariga för vad de beslutar och rösta fram kvinnor när vi så önskar.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.