2007-07-09

I min kikare

Almedalen sedd från Bryssel...

I dag har de borgerliga ungdomsförbunden kritiserat sina moderpartier, på principiellt helt korrekta grunder. Det kommer de förmodligen att få smiskt för. Men, bit ihop pojkar och flickor. Ni har rätt.

Timbros Maria Rankka har hoppfullt försökt få folk att förstå att det inte är Perssonsossar, utan Sahlinsossar, som måste hanteras i nästa val.

Och om en stund kommer Mona Sahlin (s) att tala om könsneutrala äktenskap (som iofs är ett principiellt korrekt ställningstagande, men som inte riiiktigt mobiliserar LO:s breda lager av rednecks), stopplag i allmännyttan och en utbyggnad av vindkraften. Upp till kamp!

Verkligheten 2 – Vänstern 0.

19 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Timbros Maria Rankka har hoppfullt försökt få folk att förstå att det inte är Perssonsossar, utan Sahlinsossar, som måste hanteras i nästa val

    Timbropartiet?
    Där ser man.

    SvaraRadera
  3. Huh?

    Gå och ta en öl och koppla av...

    SvaraRadera
  4. Ja du har definitivt en poäng där.

    SvaraRadera
  5. Vänstern brukar hyckla George W Bush för att vara klen begåvad. Vad skall man i så fall säga om Mona Sahlins intellektuella kapacitet? Lägre än Glocalnet?

    SvaraRadera
  6. jonas, vi som inte på något jäkla sätt kan räknas som vänster brukar också häckla (hyckla är något helt annat, om än passande i sammanhanget) Kung George =)

    SvaraRadera
  7. Vad skall man i så fall säga om Mona Sahlins intellektuella kapacitet?

    Att din bedömning är helt grundad på hur du vill att hennes person ska se ut och inte hur den är.

    Det är av den anledningen jag aldrig skriver något om Maud Olofson´s person.


    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=669395

    SvaraRadera
  8. Micke

    Man bedomer lampligast Sahlins formaga baserat pa vilka argument och fragor hon for fram, och hur hon argumenterar for dem!

    (Ungefar pss som med dig)

    Hade Sahlin dessutom astadkommit nagat, hade man dessutom kunnat bedoma utfall och kostnader for det.

    Om hon hade astadkommit nagat alltsa ....

    SvaraRadera
  9. Du....om jag vore dig skulle jag bedoma henne utifran HUR MANGA som lyssnar pa vad hon sager.

    Ungefar som med Reinfalt.
    Ha sa en hel del och det var manga som lyssnade pa honom.
    Nu ar han kung.

    Fatar du?

    SvaraRadera
  10. Nu ar det inte sa jag fungerar Micke, att jag kollar varthan alla andra vander huvudet.

    Jag tar reda pa saker sjalv och handlar darefter enligt vad jag tror ar ratt eller bast ...

    Jag vet att det finns manga som tror att deras basta chans ar att folja strommen, eller hitta nagan valtalig ledare att folja ...

    Och de forblir oforstaende nar det inte blir som deras 'ledare' har lovat ..

    Sadana manniskar blir ofta besvikna och ibland rent bittra ...

    Och inte gar det speciellt bra for dem heller ...

    Sadan vill da inte jag bli ...

    Varfor ville du det?

    SvaraRadera
  11. Jag säger som Persson: hennes styrka är inte tänkandet.

    SvaraRadera
  12. Jonas.

    Ring vårdcentralen.

    Dom kan hjälpa dig.

    SvaraRadera
  13. Micke, som vanligt har du ingenting alls att komma med.

    Det ar dom i lammeltaget som behover hjalpen ... innan dom hoppar over kanten.

    Jag har aldrig trott att lammeltag ar en bra beslutsmetod.

    (Vardcentraler kan ju knappt hjalpa vid ytliga skrubb- eller skarsar, utan lang framforhallning)

    SvaraRadera
  14. Jonas.

    Du och jag.

    Knoll och Tott.

    Jag har fördelen att jag är medveten om att jag är Knoll medan du är Tott utan att veta om det.

    Fundera på det.

    SvaraRadera
  15. Micke, Micke

    Det ar mycket du har forsokt att forsta utan att lyckas! Sa aven detta!

    Du kanske kallar det for 'insikt' att du byter amne varje gang du inte har ngt att tillfora, dvs nastan varje inlagg. Det ar isf bra for dig.

    Men om du tror at du kan bibringa mig nagot om mig sjalv, visar det hur mycket din 'insikt' ar vard.

    Om du skall branna ngt krut, sa brann det pa fakta och kunskap om amnet som diskuteras ...

    .. inte hemmasnickrade kalsupar-rattevise-teorier.

    SvaraRadera
  16. Ok.

    Du är Jonas.

    Jag är Knoll.

    SvaraRadera
  17. Om man laser borjan av ditt forsta inlagg i fragan far man faktiskt intrycket att du ar 'Tott' ...

    ... men det ar klart, konsekvens ar inget du brukar besvaras av.

    Det ar sadant som tynger oss som forsoker besvara kniviga fragor pa ett satt som aven skulle kunna halla nasta gang en liknande knivig fraga stalls, och kanske fran nagon annan.

    Det ar mer kravande, men ger en helt annan trygghet i standpunkterna. Och man slipper relativisera hela tiden ....

    .. eller rattfardiga egna brister med andras motsvarande.

    SvaraRadera
  18. Nej pucko.

    Jag rättfärdigar inte vänsterns brister med att torgföra era.
    Jag ifrågsätter när ni är inkonsekventa.

    Det är en annan sak, men det kräver annat än ditt fundamentalistiska liberala idetråcklande för att fatta sånt.

    SvaraRadera
  19. Allvarligt talat, Micke

    Hur skulle du kunna upptacka konsekvens hos nagon annan!?

    Hos dig brukar borjan och slutet av en och samma mening/tanke inte vara sammankopplade ...

    Du brukar inte ens forsta detta om nogan skriver ut det at dig, stavelse for stavelse ...

    Och sa kommer du och anklagar andra for inkonsekvens ...

    Pyttsan!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.