2007-10-13

Den var ny...

Nazister har mordhotat mig. Attac har ockuperat ett kyrktorn för att försöka överrösta ett möte jag var med på. Vänsteranarkister har kastat rökfacklor på mig och dansat krigdans när jag har försökt hålla tal. Sossar har slagit konsumkassar i huvudet på mig. Kommunistiska lärare har kört ut mig ur klassrum, till vilka jag har varit inbjuden att tala. Klimatalarmister har hånat mig. TV3 har klippt sönder mig till kallops. Svergiedemokraterna tycker att jag är en lök. De nya moderaterna vill inte kännas vid mig.

Och i kväll, på 2007 Capitalist Ball här i Bryssel, kan jag lägga ännu en grupp inutila karaktärer till listan.

Vilka tror ni demonstrerade mot oss i kväll? Jo, franskspråkiga vallonska fascister!

Den var ny. Det är bara att inse att alla hatar en, gå och lägga sig, nyktra till och ta nya tag. ;-)

8 kommentarer:

  1. "Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds."
    - Albert Einstein

    SvaraRadera
  2. "Svergiedemokraterna tycker att jag är en lök"

    Eeehhh, ursäkta men den där var väl tillkämpad under vånda. "Fan också, Sverigedemokraterna har aldrig gjort mig något, måste...MÅSTE komma på något om dem, annars kanske etablissemanget tror att jag på något sätt sympatiserar med dem.

    Är jag rätt ute?

    SvaraRadera
  3. Gaska upp dig Henrik, vi älskar dig.

    De höga rösterna betyder bara att fokus på oss neo-fascist-liberal-fanatiker ökat (OBS! Ironi).

    Etablissemanget känner sig irriterat över den vederhäftiga liberala kritiken. Ge nu alla en kram till Henrik! ;-)

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där lite. När jag var ung och radikal fnyste vänstern åt mina serier och nu när jag är gammal och liberal tycker hjag mig finna att den liberala sidan inte heller vill låtsas om mig på nåt sätt. Det är bara att köra på ändå.
    Hälsar Kalle Strokirk

    SvaraRadera
  5. Jag är uppgaskad! Rent av rätt entusiastisk över hur många jag och mina vänner tycks provocera med vår blotta existens. ;-)

    SvaraRadera
  6. Glöm inte heller att Brigad Wotan på skivan Nationellt Självförsvar har en sång med titeln "Krossa Frihetsfronten".

    SvaraRadera
  7. Snälla liberaler behöver ett dugligt försvar. Gummikanoner till polisen och riktigt feta haubitsar mot fascisterna. Snälla liberaler borde bli lite konservativa, annars segrar ondskan (en reell företeelse som inte kommer automatiskt, som en mystisk andlig gåva av liberal politik).

    SvaraRadera
  8. Oops. Förtydligande: Ondskan en reell företeelse och dess motsats kommer inte automatiskt.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.