2008-03-26

Parodi. Eller möjligen hat.

OK. Jag är lite medelålders undrande inför Blondinbellas popularitet. Och jag får mild huvudvärk av en del av hennes inlägg. Och naturligtvis är jag lite avundsjuk för att jag själv inte fixar en blogg som har hundratusentals träffar varje vecka. Men det är som det är. Och man kan ju inte kritisera Blondinbella för att hon lyckas åstadkomma något som andra efterfrågar.

Men här är någon som verkligen inte gillar henne.

Och som uppenbarligen lägger mycket designkraft på det.

Blondinbellas riktiga blogg.

(Tipstack: Christian)

11 kommentarer:

  1. De kallar sig entreprenörer?! Lustigt, vanliga mobbare och avundsjuka småstadsbor med komplex för sin egen otillräcklighet hade nog passat bättre. Vore kul med lite bilder på dessa Nirdar...

    SvaraRadera
  2. Maria Wetterstrand gillar inte heller Bella, i alla fall inte att flickebarnet är ett språkrör för slemma kapitalister. Det är onekligen lite kul när röda revolutionärer och "grumpy old men" gör gemensam sak mot förfallet. ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte bestämma mig för om Blondinbella är en modebimbo som fått till en riktig lyckoträff eller om hon är ett marknadsstrategist geni, pengar lär hon ju dra in i vilket fall som helst.

    Även om jag får liknande sympton som HAX när jag har läst hennes blogg (trots att jag inte är medelålders) så har hon på ett utmärkt sätt visat hur kapitalism levererar det som folk vill ha (även om det i det här fallet inte stämmer överens med vad jag personligen vill ha).

    SvaraRadera
  4. Maria Wetterstrand är inte röd, Adam. Hon är grön.

    SvaraRadera
  5. ... och röd innuti med en svart kärna.

    SvaraRadera
  6. Brun kärna ska det väl va?

    SvaraRadera
  7. Det verkar helt enkelt vara ett fall av vanlig svensk avundsjuka/jantelagen.

    SvaraRadera
  8. Jag kan inte bestämma mig för om Blondinbella är en modebimbo som fått till en riktig lyckoträff eller om hon är ett marknadsstrategist geni.

    Hon är varken eller.
    Hon är en marionettdocka.Och det hade varit klädsamt för entreprenörismen om dockspelarna klivit fram och tagit sin beskärda del av skitstormen istället för att låta dockan ta alltihop oavsett om den är befogad eller inte.

    SvaraRadera
  9. Anonym sa...
    Brun kärna ska det väl va?



    Varför löddrar det ur din mungipa?

    SvaraRadera
  10. Vattenmelon:

    Grön utanpå, men innanmätet är knallrött, och kärnorna är mörkbruna!

    SvaraRadera
  11. Om du hade haft samma figur så kanske du också hade varit lika populär? (ok, och samma ansikte, annars hade det nog skurit sig...)

    BTW, det är nog bra om man är runt 25 idag, eftersom den generationen lever sina liv runt internet och mobilen. Vår generation är ju mindre fixerad vid meeeeedia.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.