2008-06-11

As time goes by...

Shit! Klockan är snart fem på morgonen. Hur gick det till? Framför mig har jag ett word-dokument på drygt 500 sidor. Och ändå har jag det mesta kvar att göra.

Vad? Jo, jag håller på att göra bok av mina elva år som nätskribent – med tonvikt på det bästa ur denna blogg och tiden med Allvarligt Talat.

Det är groteskt mycket material och jag kommer att tvingas sålla hårt.

Dessutom är det en rätt intressant upplevelse. Nu har jag kommit till 2005 och sossarna är precis på väg att tappa greppet, samtdigt som de är arroganta och maktfullkomliga. Plötsligt minns jag väldigt tydligt allt det där som man tyckte så illa om under regeringen Persson.

Jag noterar för övrigt att jag har tjatat om fiolkmordet i Darfur i snart fyra år. Inget händer, mer än att folkmördandet fortsätter. FN, EU och Sverige låtsas som om det regnar. Snart lär det väl inte finnas så många kvar att mörda...

Egypten-svenskarna är ett annat sådant tema, där grytan borde hållits kokande. Den historien är fortfarande ett öppet sår.

Och så vidare. En snabb titt på räkneverket ger vid handen att bloggen nu börjar närma sig 2,5 miljoner träffar. Vilket känns väldigt bra. Snart kommer dessutom en teknisk uppdatering. (Då kommer bland annat donera-knappen att flyttas från botten till toppen av högerspalten... ;-)

Nu återstår att räkna ut hur det här skall publiceras. En hård sållning borde ge en bra och läsvärd bok på sisådär 200-250 sidor.

Samtidigt ger det grovsållade materialet en intressant helhetsbild av de senaste årens historia. Kanske får det bli en andra variant, i PDF-form, eftersom den lär kunna landa på sisådär 800-1.000 sidor.

Men nu får det vara nog för i kväll. Nästan. Bara en bloggpost till, sedan skall jag gå och lägga mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.