2008-07-24

Lite navelskåderi

Simon på Simon Says har med denna blogg i en listning av sina fem politiska favoritbloggar i Sverige. Man tackar.

Dessutom skriver han föjande "Sveriges största politiska blogg. Finns inte med på några blogg-topplistor och annat, men efter att ha fått reda på lite (korrekt) statistik så kan jag med gott samvete säga att Bryssel-boende HAX inte bara är ett original utan även den politiska bloggare som läses av flest personer i Sverige."

Trevligt och hedrande, om det stämmer. Hur jämför man f.ö. bloggar som ligger på olika plattformar och med olika statistikprogram?

Jag använder Statcounter och Tailsweep. Den som är intresserad kan titta på min Tailsweep-statistik genom att klicka på deras knapp längst ner i högerspalten. Jag misstänker dock att inget av dessa två räkneverk tar med folk som läser via RSS.

För övrigt passerade denna blogg 2,5 miljoner sidträffar för några dagar sedan.

3 kommentarer:

  1. Hej HAX!

    Det är alltid svårt det där med att mäta bloggstatistik, precis som jag skrivit i ett tidigare inlägg: http://www.joinsimon.se/webbstatistik-bloggar-vad-galler-egentligen/

    Tailsweeps statistik är inte den bästa, men den är ändå ok.

    Jämför jag Tailsweeps statistik visar det sig att du har 16736 besök (visists) den senaste veckan.

    Går jag in och kollar på Bloggportalen kategori Politik & Samhälle och kollar vilka som ligger i topp så har Jinge 11133 besök och Dick Erixon 10810 besök. (Bloggportalen visar besök, visits).

    Vilken topplista jag än går in på så piskar du alla rätt rejält, och marginalen är ganska stor vilket gör att ev. felmarginal kan struntas i.

    Sträck på dig HAXoch titulera dig stolt framöver "Sveriges största politiska blogg!" =)

    SvaraRadera
  2. Grattis - vad kul. Men som sagt bloggstatistik är knepigt.

    Min bloggär verkligen itn ei närheten av din i besök, men jag är ganska nöjd ändå ;-).

    Men kolla in den här karttjänsten, där kanman se var läsarna finns också. Skaffa en sån... kul...

    http://www3.clustrmaps.com/counter/maps.php?url=http://www.minamoderatakarameller.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Skit i statistiken! Det är innehållet som räknas, och där ligger dom flesta i lä jämfört med HAX. Keep up the good work!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.