2008-07-29

Tack!

Det väller in donationer till denna blogg just nu, de flesta på den symboliskt lämpliga summan 103 kr. (1 kr för varje avlysnad svensk på den lista som tidigare publicerades.)

Tack!

När vi fått klart för oss om det kommer att behövas pengar till advokatkostnader eller ej – kommer överskottet att gå till än mer intensivt kampanjande mot FRA-avlyssningen i synnerhet och övervakningsstaten i allmänhet.

Och i ärlighetens namn kommer jag nog att köpa ett par öl också... ;-)

(Lite chockad upptäckte jag f.ö. nyss att denna blogg haft 40.000 besök från 20.000 unika besökare under måndagen. Jag tror att debatten fått fart igen.)

Uppdatering kl 02:33: 5.700 kr har hitills trillat in. Man tackar och bockar.

25 kommentarer:

  1. Du förtjänar mer tack för du finns ditt arbete betyder grymt mycket

    SvaraRadera
  2. Schysst. Jag donerar imorgon. Hoppas bara jag inte hamnar i koncentrationsläger på grund av detta. Vi får vänta tio år och se :)

    SvaraRadera
  3. Måste hålla med alla andra här..
    Grymt gjort- både att du visade vad FRA faktiskt sysslar med och att du står på dig mot diktaturkramarna nu när dom försöker tysta dig.

    SvaraRadera
  4. Jag skicka 103 kronor nyss.

    linn

    SvaraRadera
  5. Stå på dig mot diktaturen! Du förtjänar all tack i världen för att ha publicerat dokumenten! Hade gärna donerat pengar, om det inte varit för att jag är 14 år och inte har någon inkomst, men hoppas många andra donerar!

    SvaraRadera
  6. "Finansministern känner för övrigt också Mats Sylvan. För att nu bara ta ett exempel. Om det är det spelet vi skall spela. ;-)

    Vi kan för övrigt vara inställda på massor av sådant här fram över. Nu kommer man att försöka spinna över debatten till att handla om oss FRA-kritiker istället för om sakfrågan".

    Bara för att Finansministern känner Mats Sylvan så slipper du, Henrik Alexandersson, ta något eget ansvar för umgänget med honom.

    I själva verket hänger det ihop med bl a med kampanjen mot FRA vilket blir mer och mer tydligt. Sakfrågan finns där.

    Det finns tre drivande motiv för kampanjen varav tjäna pengar är ett. Det kan ju verka som ett enskilt spontant initiativ att börja samla in pengar till dig eller er rättare sagt.

    Men rktigt så spontant är det nog inte.

    /MAX

    SvaraRadera
  7. Hej HAX

    Donerar 103 kr. Du gör ett jätte stort arbete för att Stoppa STORE BROR OCH FRA

    Tack
    Ulla A

    SvaraRadera
  8. Om man tjänar pengar på att sprida hemlig information som du gör (donationer och all reklam på din sida), riskerar man då inte ett strängare straff?

    SvaraRadera
  9. HAX tjänar inte pengarna, han får dem donerade till ev. rättshjälp.
    Det går väl inte att köpa "hemliga" dokument här eller?!?

    SvaraRadera
  10. Hej HAX
    Har arbetade i fd Östtyskland en längre tid.
    Man såg att folket inte var lyckliga.STASI/POLIS plockade in folk helt öppet.Även vi som arbetade där blev drabbade.
    Det är inte klokt att behöva uppleva samma sak i Sverige.
    Därför skall jag månads donera 103 kr i kampen mot STORE BROR OCH HANS KOMPISAR

    /Leif Lindeberg

    SvaraRadera
  11. MAX nedan (09:38) ser en plan.

    Hemskt ledsen. Det finns ingen. Motståndet går spontana vägar. Och klår ändå FRA:s försök till spinn.

    (MAX postning är f.ö. en kommentar till en debatttråd i en annan bloggpost.)

    HAX

    SvaraRadera
  12. @: MAX

    I slutänden kokar allt ner till en fråga om trovärdighet och HAX har den. Du däremot, saknar den...

    Rickard

    SvaraRadera
  13. "När vi fått klart för oss om det kommer att behövas pengar till advokatkostnader eller ej – kommer överskottet att gå till än mer intensivt kampanjande mot FRA-avlyssningen i synnerhet och övervakningsstaten i allmänhet.

    Och i ärlighetens namn kommer jag nog att köpa ett par öl också... ;-)

    (Lite chockad upptäckte jag f.ö. nyss att denna blogg haft 40.000 besök från 20.000 unika besökare under måndagen. Jag tror att debatten fått fart igen.)"

    Pengarna ska tydligen gå till annat än rättshjälp som man för övrigt får samhällets hjälp med. Dels till fortsatt kampanjande (köpa hemlig information?) och dels till öl. Drogliberalerna visar sitt rätta jag.

    Låt säga att 1000 av 20000 besökare ger 103 kr = 103 000 kr. Helt OK summa att sätta sprätt på eftersom en blogg inte kostar särskilt mycket.

    SvaraRadera
  14. "Låt säga att 1000 av 20000 besökare ger 103 kr = 103 000 kr. Helt OK summa att sätta sprätt på eftersom en blogg inte kostar särskilt mycket."

    Det är honom mer än väl unnat, även om han dricker öl för hela slanten... :-)

    Rickard

    SvaraRadera
  15. haller med ovanstaende. jag bryr mig inte ett dugg vad hax gor med mina donerade pengar. kop ol, kop knark, kop horor, kop en bil gor vad som helst med dom 103 kr ar en struntsumma som han absolut fortjanar for sitt harda arbete, inte bara med fra motstandet utan aven for allt annat han gjort under aren. pengarna ar fortjanade, oavsett andamal.

    SvaraRadera
  16. 103 kr donerat. Du går gärna dricka öl för pengarna!

    SvaraRadera
  17. "haller med ovanstaende. jag bryr mig inte ett dugg vad hax gor med mina donerade pengar. kop ol, kop knark, kop horor, kop en bil gor vad som helst med dom 103 kr ar en struntsumma som han absolut fortjanar for sitt harda arbete, inte bara med fra motstandet utan aven for allt annat han gjort under aren. pengarna ar fortjanade, oavsett andamal".

    Det är precis det som jag menar. Driver man en kampanj verkar ändmålet helga medlen. Det verkar finnas betydligt mer bakom kampanjen än just personlig integritet.

    Jag tror inte alla är så bekymmerslösa kring var pengarna tar vägen. Drogliberalerna bryr sig bara om sig själva. Att haschpengar driver kriminella nätverk och t o m ett krig i Afghanistan bekymrar dem inte alls. Prostitution är helt OK. Det är någon annans problem.

    Skrämmande.

    SvaraRadera
  18. Ladda upp dina bilder, låtar mm. så att andra kan se dem! http://fileblock.sytes.net

    SvaraRadera
  19. "Det är precis det som jag menar. Driver man en kampanj verkar ändmålet helga medlen. Det verkar finnas betydligt mer bakom kampanjen än just personlig integritet.

    Jag tror inte alla är så bekymmerslösa kring var pengarna tar vägen. Drogliberalerna bryr sig bara om sig själva. Att haschpengar driver kriminella nätverk och t o m ett krig i Afghanistan bekymrar dem inte alls. Prostitution är helt OK. Det är någon annans problem."

    I mitt fall ligger det sjalvklart mer bakom an enbart personlig integritet. HAX har kampat for frihet och liberalism i aratal och denna kampanj ar bara en liten del av detta arbete.

    Sen sparar du ur lite val mycket och drar en parallell mellan hax eventuella oldrickande till kriminella natverk i afganistan. Men om vi nu ska snacka om detta sa ar ju kriminaliseringen av narkotika anledningen till att dessa kriminella natverk ens existerar. Se bara hur forbudstiden i staterna finansierade och skapade maffian. Hade droger varit lagligt och salts oppet hade aldrig dessa natverk skapats.

    Sen forstar jag inte vad du menar att drogliberaler bara bryr sig om sig sjalva. Det ar snarare tvartom drogliberaler vill att var och en ska fa bestamma sjalva over sin egen kropp. Drogmotstandare resonerar efter principen att det som inte passar dem ska heller inte passa nagon annan.

    SvaraRadera
  20. "Låt säga att 1000 av 20000 besökare ger 103 kr = 103 000 kr."

    Ho! Vilken önskedröm.

    Jag kommer naturligtvis att redovisa, här på bloggen, hur mycket pengar som trillar in och hur de används.

    SvaraRadera
  21. Använd pengarna till en bantningskur är mitt tips.

    SvaraRadera
  22. Det är du väl värd, men jag är en nykterhets-tok, så just "mina" 103 kronor får du inte använda till öl - lova det! Du kommer att känna igen mynten på att Carl Gustav Bernadotte ersatts med en avbildning av Ingvar Åkesson. :P

    SvaraRadera
  23. Läste de andra kommentarerna först nu, och blev faktiskt ganska paff över att fler än jag hade reagerat på (och gjort mycket större väsen av) öl-referensen.

    SvaraRadera
  24. 103 pickadorer överförda för ett bra jobb!

    SvaraRadera
  25. Som sagt. Frågan kräver ett svar. Vilka intressen står bakom Alexandersson?

    På vems uppdrag agerar han? Oviljan att berätta gör ju inte direkt att han framstår som mer seriös

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.