2008-12-18

Inget underhållningsvåld på tv i kväll

Det blir inget gräl om spriten i SVT Debatt i kväll.

Eller rättare sagt, denna del har bantats till en minidebatt mellan en person som tillverkar sprit och en person som hatar sprit. Vi andra är avbokade. Istället skall större delen av programmet handla om den gångna nattens kravaller i Rosengård. SVT vill väl inte missa chansen att försöka hetsa fram lite julkravaller, kan man anta... ;-)

Detta fick jag för övrigt veta två timmar innan jag skulle sätta mig på tåget till Göteborg. Mummel. Mutter...

Ja, ja. De återkommer säkert med något nytt upplägg där jag förväntas gestalta Ebenezer Scrooge i tv så småningom.

6 kommentarer:

  1. Tja, har du haft några kostnader, inklusive tid, så är det väl bara att debitera...

    Men jag ska erkänna att jag är något överraskad över att du fick någon förvarning överhuvudtaget. De intryck jag fått från den redaktionen är väl snarare att de skulle sagt till när det var dags att gå in i studion...

    SvaraRadera
  2. "... en minidebatt mellan en person som tillverkar sprit och en person som hatar sprit."

    Jaha, och vad är syftet med en sådan "debatt" om inte underhållningsvåld? Rollbesättningen är ju uppenbar; en ondskefull profitör på människans olycka, mot en godhetens apostel som medelst förbud vill skydda oss för att vi är för dumma att göra det själva.

    "Meningslöst och ointressant", lyder min förhandsrecension.

    SvaraRadera
  3. Du kanske har en spirande skådespelarkarriär i din framtid, Henrik? ;-)

    SvaraRadera
  4. Det är bättre att du fick reda på det två timmar innan du satte dig på tåget, än två timmar senare... ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas för guds skull att du fakturerat dom!

    SvaraRadera
  6. En som hatar alkohol å en som tillverkar. Snyggt upplägg...
    Hata alkohole väl ingen idé, å tillverka verkar inte heller vara så smart.
    Fast har välfixat till en å anna droppe själv så.....
    Det målas aldeles för svart å vitt på saken,det är inget enkelt problem. Men alkoholen skapar mycke problem.
    Men förnbjude den verkar ju bara fjantigt, å energiödandeatt ens anse d.
    Nä, med ansvar, ryggrad och fakta, tror jag man kommer längst.
    Tur du inte hann åka iaf
    GOD JUL å låtjulsnapsen digväl smaka

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.