2008-12-21

Nomineringsdags

Nu är det dags att börja fundera på vilka bloggar som skall nomineras till Aftonbladets och Bloggportalens Stora Bloggpris.

Jag kan nominera fem bloggar i varje kategori.

"Samhälle/politik" har jag en rätt god hum om. (Och nej, jag kan naturligtvis inte nominera mig själv.)

Även "prylar och teknik" har jag en viss överblick över. Förslag mottages dock tacksamt.

Sämre pejl har jag på "nöje/kultur", "mode", "sport/fritid", "vardag"och "livsstil". Nu måste jag i och för sig inte nominera bloggar i alla kategorier. Men jag skulle vilja ha er hjälp med att hitta bra bloggar på dessa områden. Tycker jag att de är intressanta och välgjorda, då nominerar jag dem. Annars inte.

Förslag?

14 kommentarer:

  1. Hej.
    Vill informera om att den Bästa mohammed T-shirt konsten är fråm Sverige. Den e skapad av Svenskar och Persier mot islam. Kolla och läs infot på,
    http://www.mohammedt-shirt.com
    Översätt inte.

    SvaraRadera
  2. En man med ett skägg är given på nöje/kultur. Även http://katastrofalaomslag.blogspot.com/ förtjänar att nomineras. Vilks.net vore också kul att kasta in. Frankofilens vinblogg på livsstil http://frankofilen.blogspot.com/ .

    SvaraRadera
  3. Finns det någon kategori för oss satirtecknande bloggare?
    Kalle Strokirk

    SvaraRadera
  4. Tja, du kan ju alltid spana in min vardagsblogg. Jag får ju heller inte nominera mig själv. :) Sen har jag en massa kuliga vardagsbloggar i min bloggrulle.

    SvaraRadera
  5. Jag slår ett slag för Monica Antonssons blogg, som utmanar inte bara Liza Marklund i slaget om sanningen om "Gömda" utan också maktkoncentrationen i Media.

    Monica Antonsson måhända har en privat agenda (privatekonomisk). Inte desto mindre kommer det att visa sig att traditionell media är en liten ankdam där Bonniers genom DN, Sydsvenskan och Expressen samt Piratförlaget skyddar en vedertagen "sanning" från att bli synad.

    SvaraRadera
  6. Nej, för guds skull inte Antonsson; hennes blogg är ju uteslutande en kampanj mot Liza Marklund - och en marknadsföringsblogg för sin egen bok.




    För övrigt tror jag inte att hennes motiv till att skriva den här boken är alldeles ädla.

    Nej, uschiamej.

    För övrigt tror jag vi ska vänta; alla inblandade i den här Mia-härvan har ännu inte mjölkat ut allt som går ekonomiskt ur den här thrillern.

    Vi bör nog vänta in dom andra böckerna först.
    Snart kommer nog "mannen med dom svarta ögonen" att ge ut en egen bok; liksom Mias förste man.
    Och så får vi inte glömma att Mias nuvarande man ännu inte gett sin syn på saken i bokform.

    Det finns säkert mer kulor att hämta in på den här historien.

    Mia själv; kan säkert sno ihop ytterligare ett par böcker om det här.

    Och så måste väl Liza Marklund skriva en bok om hur hon upplever det drev som hon nu utsätts för på grund av Antonssons bok.

    SvaraRadera
  7. Angående modebloggar tycker jag att www.manolo.se är läsvärd.

    SvaraRadera
  8. Censur är mord.
    Drastisk?
    Nej, varför det?

    http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2008/12/censur-i-alla-former-r-mord.html

    Är politikklassenaför sanninssägare också?

    SvaraRadera
  9. Eva Didrikssons innebandyblog är värd en nominering i Sport/Fritidkategorin. Personlig, trevlig och med ett bra och drivet språk. Jag har aldrig varit intresserad av innebandy förrut, men läser ändå!

    http://www.pause.se/bloggar/Didriksson/

    SvaraRadera
  10. dick erxon
    www.erixon.com

    SvaraRadera
  11. Jag tycker att min blogg borde få en nominering faktiskt!
    I kategorin Livsstil!
    Om det är någon som har bytt livsstil så e de fanimej jag!

    Men du sjunger ju som du vill;)

    SvaraRadera
  12. Med reservation för att jag nyss hittat Alexanderssons blogg; så skulle jag nog ha nominerat den; om jag visste hur man gjorde.

    Fast det priset skulle för min del i så fall vara ett kollektivt pris; d v s inkludera alla superroliga och intressanta inlägg.

    Fast det är förstås Alexandersson som håller igång och håller ihop bloggen.

    SvaraRadera
  13. Hej Henrik! Jag är också med i juryn, och du har en självklar plats bland politiska bloggar, tycker jag. Så du kommer nog att få en röst av mig där.

    Så inser jag att min egen blogg nog faktiskt kan kategoriseras som en livsstilsblogg, beroend epå hur man nu definierar livsstil.

    Men tantra är definitivt en livsåskådning. Ta gärna en titt, och nominera om du vill...

    Tack för alla andra tips här. Ska ta mig en titt på allihop.

    SvaraRadera
  14. Jag kan inte hitta de klimatkritiska bloggarna Klimatbluffen, Klimatsvammel, Climat scam eller Moderna myter i nomineringsjuryns lista. Varför då kan man undra?
    Eller läste jag slarvigt?
    KS

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.