2008-12-05

Om jag vore Beatrice Ask... Hur svårt kan det vara?

(Förlåt, jag vet. Bilden...)

Fantasi på.

"Hej allihopa! Jag heter Bea och är justitieminister här. Det här är lite besvärligt.

Nu är det så här att EU vill att vi skall bekämpa fildelning. Vilket, på ett principiellt plan, är helt begripligt.

EU har skrivit ett direktiv om det här. Och EG-domstolen har sagt att vi får göra som vi vill, så länge vi slår vakt om upphovsrätten. Men jag kan inte komma på någon lösning som är bättre än direktivet. Någon? Upp med en hand!

Piratjägarlagen är skit. Men jag kan nog inte komma runt den. Vi har verkligen funderat. Och jag lovar att göra mitt bästa för att den inte skall bli orimlig.

Detta är inte en av våra största dagar, men vaffan..?"

Fantasi av.

Hur svårt kan det vara att säga detta på enkel svenska? Har alla PR-byråer plötsligt gått i strejk?

3 kommentarer:

  1. Beatrice tror på planekonomi för att hon tror att hon kan styra marknaden med konstiga lagar. Hon tror uppenbarligen heller inte på ett öppet och fritt samhälle vilket leder till att hon måste övergivit sin liberala ideologi och hängett sig till stalinismen (eller liknande).

    SvaraRadera
  2. Är det inte det hon gör genom att hävda att hon *egentligen* ville ha en hårdare lag? Ingen kommer att syna henne på det.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.