2009-05-18

Märkliga odds inför EU-valet

Politikerbloggen redovisar Ladbrokes odds inför EU-valet.

Kommer till exempel Christofer Fjellner (m) in, då får man 1,6 gånger pengarna. Vilket nog får ses som en väldigt säker investering.

Samtidigt ger piratpartiets ledare, Rick Falkvinge, bara två gånger pengarna. Vilket är lite snålt, eftersom han står långt ner på sitt partis valsedel. Nästan lika mycket, 1,9 gånger pengarna får man om man satsar på att vänsterpartiets Eva-Britt Svensson får behålla sin plats.

Här finns uppenbarligen pengar att tjäna för alla som har en hum om politik.

Läs mer »

(Se även andra politiska odds här.)

19 kommentarer:

  1. Problemet Med Christoffer är att man bara får sattsa strax under 2 000:-

    Anna Ibrisagic verkar dock inte ha denna gränsen.

    SvaraRadera
  2. jag hade fel. Det fanns rätt låga gränser på alla parlametariker.

    Ladbrokes webbsida är dock något enormt buggig. Jag kan inte lägga några vad överhuvud taget på dessa spel.

    hoppas det löser sig snabbt, för jag har tänkt satsa.

    1588:- på Lena Ek - Odds 1,75
    1985:- på Fjellner - Odds 1,6
    1985:- på Anna Ibrisagi - odds 1,6
    1985:- på Marit Paulsen - Odds 1,6
    397 på Christoffer Jarkeborn* - Odds 3

    * Blev lite pengar över då man inte får satsa 1985 på Lena Ek pga hennes odds.


    Går inte de 4 första in så har något exceptionellt hänt i Svensk politik.

    SvaraRadera
  3. Tack för infon!

    Det ska fungera. Jag har "tankat" fullt på Ibrisagic och Fjellner.

    Förutom dem som Fredrik nämnde, så kan man också överväga Susanna Haby. Hon ger 2 ggr pengarna.

    SvaraRadera
  4. Vilket OS, wilken webläsare (version)

    SvaraRadera
  5. Kan ni fortfarande spela? Fungerar inte för mig att ens se några odds för Europaparlamentsvalet :-(

    SvaraRadera
  6. Det är lite pilligt:

    1: gå till Engelska sidan
    2: Läg ett odds
    3: loga in

    SvaraRadera
  7. Är nog korkad då jag inte förstår punt 2: "Lägg ett odds". Vad åsyftas med detta och vart gör jag det?

    SvaraRadera
  8. klicka bara på t.ex 1,6 på Christoffer Fjelnner så det läggs till i din "korg". Du kommer inte att kunna bekräfta då du inte är inlogad.

    Efter detta fungerade det när jag logade in.

    Jag misstänker att de kommit på att oddsen var lite knasigt satta.

    SvaraRadera
  9. Jo förmodligen. Går inte ens att spela på detta överhuvudtaget nu. Hoppades att du hade hittat någon rolig bakväg till detta...

    SvaraRadera
  10. Jag sitter inte vid samma dator längre, men jag kommer inte heller in på de här oddsen just nu.

    SvaraRadera
  11. Nu har dom tagit bort oddsen från den engelska sidan så det verkar kört. Kanske kommer upp igen om någon dag eller så. Då troligen med helt andra odds.

    Men för mig var det så att jag först var tvungen att få ett odds lagt i "kund korgen" på den engelska delen. Sedan när jag loggade in så fungerade allt, ink på svenska.


    Det skulle vara kul och få se ladbrokes siffror efter valet och se hur mycket de förlorade/van.

    De har lite korkade saker att spela på som:

    Sweden to join NATO before 15th September 2014 2.75

    Vem vill ha pengar låsta hos ladbrokes i fyra och ett halvt år?

    SvaraRadera
  12. Ok, nu har de uppdaterat oddsen:

    Anna Ibrisagic (m): 1.10
    Christofer Fjellner (m): 1.08
    Marit Paulsen (fp): 1.40
    Lena Ek (c): 1.20

    Intressant nog har de sänkt oddsen för Rick Falkvinge, nu 1.70 istället för tidigare 2.00 för sjättenamnet på PPs lista. Han är iofs partiledare, så många kanske kommer att kryssa honom?

    SvaraRadera
  13. Alla partier utom M och S ligger tillräckligt nära gränsen (ca 5,5%) i somliga opinionsmätningar, att de riskerar bli helt utan mandat. Särskilt hög är risken därför att valdeltagandet bara är hälften av allmäna val.

    V är ju ensamma EU-motståndare nu, och FP verkar vara lite starkare i opinionen just nu. Men man bör räkna med att åtminstone något av riksdagspartierna blir helt utan mandat.

    SvaraRadera
  14. Vidrigt att man kan satsa pengar på detta.

    SvaraRadera
  15. Förklara gärna. Varför är det vidrigt att satsa på vilka som väljs in till en församling?

    SvaraRadera
  16. Viggo på Freja19 maj, 2009 01:02

    Man hittar ofta riktigt saftiga odds inom politikdelen. Spelbolagen har aldrig riktigt förstått hur dom ska göra.

    SvaraRadera
  17. Gah!

    Varför läste jag inte det här i tid. :(

    Det var lättförtjänta pengar på ett antal kandidater där.

    SvaraRadera
  18. Det är fullständigt otänkbart att Marit Paulsen inte kommer att ta ett mandat, även utan folkpartiet skulle hon komma upp i de dryga 4 procent som krävs, så 1,4 gånger pengarna är ju riktigt bra.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.