2009-06-08

Kul!

Oscar Swartz funderar på att kandidera till riksdagen för Piratpartiet. Länk»

10 kommentarer:

  1. Ja, han har ju lite ärftlig belastning därvidlag, en farfar eller nåt var ju statsminister ett tag :-)

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett utmärkt val :)

    SvaraRadera
  3. Ajajaj Tomas. Har du varit inne i belastningsregistert och kollat :)

    /Smen

    SvaraRadera
  4. Det här borgar ju för ett riktigt intressant och livat valår.

    Vad händer när idealister från vänster till höger seglar i samma skuta? Kan ju ge pricksäkra breddsidor åt båda hållen.

    Hehe, undrar vad gammelpolitikerna kommer att hitta på nu då?

    //ST

    SvaraRadera
  5. Nu vill vi bara ha in HAX på valbar plats också, så har vi snart ett dreamteam att rösta på!

    SvaraRadera
  6. Då skall vi rösta på honom eller hur?

    SvaraRadera
  7. Jag kryssar gärna Oscar nästa höst. Hax kommer inte att kandidera för han vill inte in har han sagt. Den som lever får se. Hax skulle iofs vara riktigt kul att se i plenissalen när det kommer till debatter ^^

    SvaraRadera
  8. Japp, han har kommit ganska långt från att en gång i tiden ha varnat folk för att associeras med piratpartiet.

    http://www.facebook.com/topic.php?uid=31842635072&topic=4516

    Jag pushar Svart Måndag på min blogg och får härliga mejl från bekymrade medborgare. 16 september skulle kunna bli en stor mainfestation förutsatt att Svart Måndag är en paraplyorganisation. Den får inte vara knuten till något intresse. Jag ser med stor oro på att man nu samarrangerar saker med Piratpartiet.

    SvaraRadera
  9. Swartz pratar om den "nya världen". Men hur mycket ny värld handlar det om egentligen?

    Johan

    SvaraRadera
  10. Mbop.,
    jo den som har följt min blogg vet att jag har pushat för Piratpartiet sedan det bildades i början av 2006. Dock hade jag hopp om någon större folkrörelse mot FRA när Svart Måndag uppstod, där Piratpartiet kunde vara en del under ett paraply. Jag visste att det fanns många FRA-motståndare som inte ville fösas i armarna på piraterna. Nu blev inte Svart Måndag det jag och andra trodde eller hoppades. I stället är det PP som samlar allt fler under sitt paraply nu när även immaterialrättsfrågorna blir bättre förstådda. Det är utmärkt att det blivit så för det innebär en äkta politisering.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.