2009-11-05

Lästips om telekomuppgörelsen

Nu är jag på gränsen till psykotisk av sömnbrist. Och på tok för mosig för att kunna uttrycka mig begripligt om telekomuppgörelsen, Torstensson, EU eller något annat.

Så medan jag tar en tupplur på sisådär tio timmar – lämnar jag ordet till den liberale centerpartisten Albin Ring-Broman, som följt telekompaketet under lång tid.

Han rätar, på ett strukturerat sätt, ut många av frågetecknen kring telekompaketet och gårdagens uppgörelse i förlikningskommittén.

Natti!

5 kommentarer:

  1. Jag tackar blygsammast för att ha blivit förärad med en länk :) Jag hoppas naturligtvis att mitt inlägg kan försvara de delar av kompromissen som har ifrågasatts på olika håll genom att förtydliga hur jag ser på saken.

    Det är rätt och riktigt att jag är liberal centerpartist. Men jag känner ändå att jag vill betona att detta är min analys som jag på intet sätt har gjort för centerpartiets räkning. Eventuella knasigheter står jag själv för - även om jag hoppas att det inte finns några sådana :)

    Sov gott Henrik!
    A

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara en rätt bra analys oavsett. I mitt sinne känns det mer som vår infrasktrukturminister är aningen inkompetent som lagtydare.

    Hur man kan få barporr att tolkas som undantagen de regler som nu lades in i telekompaketet förstår jag inte överhuvudtaget. Barnporr må vara äckligt men det är inget som betyder att man inte ska behandla misstankar om det på annat sätt som misstankar om andra brott.

    SvaraRadera
  3. Att läsa din blogg är som att läsa en studie i brott när du rapporterar ifrån europaparlamentet. Uppenbart är att det finns en plan som man tänker följa till vilket pris som helst. Torstensson har vägrat svara på vilka föreningar, sällskap som hon är med i. Uppenbart är att hon har andra intressen att tjäna än folket som en gång gav henne förtroendet.

    SvaraRadera
  4. Den hemska misstanken: vilka läskigheter har EU diskret drivit igenom medan HAX ägnat sig åt telecom-paketet?

    SvaraRadera
  5. @Gertkvist

    Det är det jag försöker ha koll på i tratten:

    http://euwiki.org/Tratten/oeil/Stage_reached_in_procedure

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.