2009-12-04

Amelia på väg till Bryssel. Men när?

I går hade vi Piratpartiets "Lissabon MEP" Amelia Andersotter på besök här i Europaparlamentet. Hon kommer att tillträda när man får benat ut hur det här med nya ledamöter som följd av EU:s nya fördrag skall hanteras. Och det kan ta tid. (Se bloggposten nedan.)

Till SVT Rapport (artikeln) säger Amelia att hon väl får ta jobb på någon hamburgerrestaurang, medan hon väntar. Läs artikeln och se inslaget här.

Själv tycker jag att det skall bli skönt när vi får två kontor här i parlamentet, så att vi kan sprida lite på uppgifterna. Och på något sätt känner jag på mig att vi kommer att ha fullt upp ändå.

5 kommentarer:

  1. Fa in henne fort innan nagon gör en kupp under en öde torsdagseftermiddag i parlamentet.

    Hmm... :)

    SvaraRadera
  2. Jaha. Så var det med rollen parlamentet skulle ha, då. Ännu mindre legitimitet till EU. Får se hur lågt de kan gå.

    SvaraRadera
  3. Äh, vaddå hamburgerrestaurang. MEP praktikant är bättre även om t om McD skulle betala mer.

    SvaraRadera
  4. Puhh!!
    Jag som var inne på att rösta på piratpartiet nästa val men nu när det gick upp för mig att Amelia(Såg henne i svt:s Debatt) är med i partiet får jag kalla fötter.

    Pratade med en av de tidigare aktiva medlemmarna i p-partiet som gav mig bilden att partiet ändrat focus sedan start.

    Har läst en del i din blogg och du verkar ha en sund inställning, keep up the good work!

    SvaraRadera
  5. Ja, med tanke på hennes åsikter är det väl bara bra att hon hålls borta så länge som möjligt.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.