2010-02-19

Könsapartheid

Man blir ju lite fundersam...

14 kommentarer:

  1. Njae, som kvinna vill jag nog ändå säga att det inte är helt fel. Även om jag inser att det kan slå fel så är tanken god. Men låt mig säga att jag är HEMSKT irriterad på att det skall behöva finnas. Tyvärr... Det är parkeringar som ligger närmre utgångar och som är bättre upplysta eftersom många kvinnor blivit överfallna i parkeringshus.

    SvaraRadera
  2. För män är ju inte alls utsatta trots att det är män som oftast råkar ut för grov misshandel och därtill jämförbar brottslighet.

    SvaraRadera
  3. Jag trodde det var större parkeringsplatser så kvinnorna slipper skrapa i andra bilar.

    SvaraRadera
  4. Ja. Det här är ju en win-win.

    Kvinnor slipper känna sig rädda. Andra slipper få sina bilar skrapade.

    SvaraRadera
  5. How is this silliness being enforced? They will have to establish your gender in order to give you a parking ticket. So they will have to see you leave the car to have a fighting chance (try to write me a ticket in the time it takes me to get in the car and leave).

    I would of cause argue that I was just leaving the car on a safe spot for my wife who needs it home. What a waste of effort.

    SvaraRadera
  6. Sara: Det är väl ändå mer män som blivit överfallna än vad det är kvinnor som blivit överfallna i parkeringshus, så om något borde det väl vara männen som får de närmsta parkeringarna. Men detta är ju dock något som händer löjligt sällan så att börja införa liknande saker är ju bara löjligt...
    Vad har hänt med jämställdheten bland de liberala folkpartiet egentligen, är det bara tokfeminister kvar där nuförtiden?

    SvaraRadera
  7. Feministerna kan inte både äta kakan och ha den kvar.

    Antingen har man jämställdhet och då ska inte kvinnor behandlas med större hänsyn och respekt, t.ex. ska man inte hålla upp dörren på T-banan för en kvinna för att hon är kvinna eller resa sig på bussen för kvinnor. Ungefär som i Stockholm idag. Inte heller ska kvinnor förvänta sig att mannen bjuder på middag när det är dejt.

    Eller så har man 1800-tals artighet där män håller upp dörren för en kvinna och på alla sätt är extra artiga mot kvinnor, där kvinnor får presenter på Valentine's Day, där män har lärt sig från sin uppväxt att ge kvinnor komplimanger för sina klädval och utseende (och där varuhusen har speciella P-platser för kvinnor). Ungefär som i USAs sydstater idag.

    SvaraRadera
  8. @Sara

    Som vit måste jag hålla med dig. Speciellt i parker där det ofta sker överfall är det motiverat med reserverade bänkar.

    SvaraRadera
  9. Njae, som vit vill jag nog ändå säga att det inte är helt fel. Även om jag inser att det kan slå fel så är tanken god. Men låt mig säga att jag är HEMSKT irriterad på att det skall behöva finnas. Tyvärr... Det är toaletter som ligger närmre utgångar och som är bättre upplysta eftersom många vita människor blivit överfallna på offentliga toaletter.

    SvaraRadera
  10. De personliga erfarenheter jag har av det här är att jag har uppskattat att inte ensam gå igenom mörka stora parkeringshus utan kunnat ta mig ut direkt.

    Sedan har jag aldrig förstått varför jämställdhet måste betyda ett oartigare samhälle.

    SvaraRadera
  11. Kvinnor gillar att MAN pjåskar med dom, det vet väl alla.

    SvaraRadera
  12. "Parkering för vita."...

    Strängt taget bör dock ägaren av en parkeringsplats få villkora användandet precis hur han/hon vill. Det är helt enkelt vad ägande handlar om: Att få bestämma över sin egendom.

    Sara: Kvinnor blir överfallna för att staten har förbjudit alla effektiva sätt att försvara sig (t ex rätten att bära skjutvapen).

    Det är iom detta tämligen riskfritt för våldsverkare att ge sig på kvinnor. Både pga kvinnors lägre styrka och det elementära faktumet att brottslingar inte bryr sig om lagarna som förbjuder vapen...

    Dessa förhållanden gäller naturligtvis även för män.

    För en sedan födseln hjärntvättad medelsvensson låter naturligtvis dessa tankegångar närmast som totala galenskaper.

    Men faktum kvarstår: Det enda som stoppar en våldsverkare är försvarsvåld. Självförsvar är en grundläggande mänsklig rättighet. Det är därför poliser har skjutvapen: för att försvara sig.

    SvaraRadera
  13. olle sa Kvinnor blir överfallna för att staten har förbjudit alla effektiva sätt att försvara sig (t ex rätten att bära skjutvapen).




    och det är därför aldrig någon blir överfallen eller rånad i USA

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.