2010-11-25

Man kunde lika gärna bo på Skansen... ;-)

Just hemma i Bryssel igen, för att byta resväska.

Och jag upptäcker att det är White Nights, det vill säga julskyltningshelg i mina kvarter. Cocktails i de flesta butiker, hästdroskor överallt, bilutställning på torget, en skev jättejulgran med blå lampor från Pommery och annat mys.

Till detta hör även gatans julbelysning, två och en halv meter utanför mitt fönster. En jätteljuskrona på sisådär 150.000 watt. Nåja, den brukar de släcka vid halvett-tiden på natten. Jag spar i vart fall el på belysningen i min lilla lägenhet.

Och så de kommunala högtalarna som spelar klassisk musik, till alla kvällsflanörers glädje. Den närmaste högtalaren sitter 32 centimeter utanför mitt fönster. Vilken tur att man gillar klassisk musik. ;-)

Nu kudde över huvudet. 05:30 är det dags att stappla in i duschen och vidare mot nästa tåg. G´natt!

5 kommentarer:

  1. Kommunalt ljus och musik. Livets nödtorft. Vad mer behöver man? Värme? Värmen som alla liberaler utstrålar räcker till alla.

    God Julhandel på er allihopa.

    SvaraRadera
  2. Låt oss sätta nya julhandelsrekord så vi kan hyfsa BNP:n ytterligare några procentenheter mot förra året.

    SvaraRadera
  3. hehe, har för mig att du gnällde över närliggande högtalare även förra julen ;)

    SvaraRadera
  4. Hax - HUR många gånger skall man repetera för dig - Belgien har uppfunnits av Magritte. Till och med belgarna håller med. Av detta följer att Magritte inte är surrealist i Belgien, han är realist - hans tavlor återspeglar med största precision hur det är att bo i Belgien. Och galnare lär det bli efter "la scission"...

    SvaraRadera
  5. jag vill se bilder , det verkar trevligt.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.