2011-06-06

På nationaldagen


Då är det helgdag i Sverige igen. För att fira nationen.

Det kan vara ett bra tillfälle att reflektera över en del saker...
  • EU:s Lissabonfördrag ger unionen kontroll över medlemsstaternas naturtillgångar, till exempel den svenska vattenkraften. Samtidigt har Tyskland bestämt sig för att stänga ner sin kärnkraft.
  • EU håller på att ta sig beskattningsrätt, vilket är ett av de sista stegen i förvandlingen till en federal stat. Sverige håller på att förvandlas till en delstat.
  • Sveriges riksdag har försökt utnyttja Lissabonfördragets "säkerhetsventil" som säger att EU-staternas nationella parlament kan sätta stopp för de allra värsta galenskaperna. Det har inte fungerat.
Se även Nyheter24:s listning av det allra svenskaste...

11 kommentarer:

  1. Hur vore det med en “Burn a Swedish flag day” i stil med “Burn a Koran day”? Nationalismen är ett opium för folket. För övrigt: Här i Skottland är sommarvädret värdelöst, men jag är hellre här än i Sverige i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. I Sverige så hjälper Militärpolisen till att sköta trafiken i Stockholm för att polisen inte har tillräckligt med resurser. Militär ska inte vistas bland befolkningen under fredstid, men detta bryr man sig tydligen inte om. Dessutom har man skapat denna situation själv genom att göra nationaldagen till en helgdag.

    SvaraRadera
  4. Trist för övrigt att du HAX stänger ner dina kanaler för fri information.

    SvaraRadera
  5. Det är väldigt svårt att komma in i kommentarsfältet och lämna en kommentar. Ofta möts man bara av en vit ruta när man ska in här.

    SvaraRadera
  6. U DO NEWS: Har samma problem men genom att öppna i en ny tab så fungerar det bra för mig (gäller firefox).

    SvaraRadera
  7. Hemvärnssoldat07 juni, 2011 11:33

    Militärpolisen fick alltså öva, utmärkt!

    Hoppas att U DO NEWS inte springer bort sig i skogen får då är det en god chans att hemvärnet rycker in och letar efter U DO honom oavsett politiska åsikter om att de skall stanna kvar hemma.

    SvaraRadera
  8. Militärpolisen fick alltså öva, utmärkt! Hoppas att U DO NEWS inte springer bort sig i skogen får då är det en god chans att hemvärnet rycker in och letar efter U DO honom oavsett politiska åsikter om att de skall stanna kvar hemma.

    Demonstration i dumhet? Eller bara ren dumhet?

    SvaraRadera
  9. Hemvärnssoldat07 juni, 2011 14:59

    Att vara en pytteliten frivillig del av statens kärnfuktioner passar utmärkt för en gammal "ny"liberal som för länge sedan köpte resonemanget om att den viktigaste delen av staten är nattväktarstaten. Jag ställer upp för er även om ni inte tackar mig för det.

    SvaraRadera
  10. Jag ställer upp för er även om ni inte tackar mig för det.

    Med andra ord du sysslar med tvångshjälp. Nej tack fascist jävel, dra något gammalt över dig och skört dig själv istället.

    SvaraRadera
  11. Hemvärnssoldat08 juni, 2011 08:24

    18:40, du behöver inte vara helt sömnlös över tvångsriskerna, största risken i den vanliga vardagen är att vi tvångsskyddar någons hus mot översvämning, tvångshittar någon som har sprungit till skogs med avsikt att försvinna eller tvångsräddar någons fastighet mot skogsbrand.

    Att använda vapnen är synnerligen ovanligt men skulle samhället rasa ihop så grupp A försöker slå ihjäl grupp B räknar jag med att hamna mitt emellan dessa grupper mot A:s vilja och även mot de i B som hellre vill skydda sig själva.

    Sedan tror jag att yttre hot är troligare än inbördeskonflikter som är värre än vad polisen klarar av. Och ja, jag har funderat på att bli polis men jag är inte duktig nog och har andra intressen som är viktigare för mig, går saker år skogen vill jag dock hjälpa till.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.