2011-09-12

På väg mot Strasbourg. Igen.


Nu sitter jag på tåget mot Strasbourg. Igen. Denna månad har Europaparlamentet två sessioner där. Så nu i veckan är vi i Strasbourg, nästa i Bryssel, den därpå i Strasbourg för att sedan åka hem till Bryssel igen. Bara mitt tågresande denna månad tar 20 timmar i anspråk.

Den här snurren måste få ett slut.

Kanske borde man välja en helt ny stad? En som inte är så dysfunktionell som Bryssel. Och som har rimliga kommunikationer, vilket Strasbourg saknar. Berlin vore trevligt...

6 kommentarer:

  1. Du fattar inte det här HAX.

    Man kan inte ta en stad som redan finns. Det blir orättvist för alla andra.

    Man gör som Birger Jarl och George Washington och bygger en huvudstad mitt i ingenstans. Dragningskraften löser resten.

    Jag föreslår korspunkten mellan den tyska, tjeckiska och österrikiska gränsen. Det ligger lite lagom mitt i. De staterna får sätta av en yta på 10 kvadratkilometer där man kan bygga Europas huvudstad.

    SvaraRadera
  2. Lägg skiten på en oljeborrplattform i atlanten. Permanent.

    Med europas förakt för sina egna politiker så lär man knappast höra mer än "toppskiktet" gnälla igen.

    SvaraRadera
  3. Steg2: Sänk oljeborrplattformen i atlanten

    SvaraRadera
  4. OT:

    http://www.theblaze.com/stories/radical-islamic-group-opens-shariah-court-in-belgium/

    Här verkar storebrorsstaten ha en lucka i övervakningen av sina subjekt. Vem träder då in?

    SvaraRadera
  5. @Anonym, 00:37: Jag är rädd att det där fungerar enligt principen om Mina barn, Andras ungar.

    SvaraRadera
  6. Så vi har en starkt vaktad fästning som övervakar sina medborgare, kränker deras mänskliga rättigheter och samtidigt tillåter domstolar med legitimitet från påhittade makter.
    Vad är det här för jävla skit?!

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.