2012-07-09

ACTA: Blomsterregn över Europaparlamentet


Jag har just varit nere på godsmottagningen i Europaparlamentet och hämtat en stor, fin blomsterbukett till Pirate MEP Christian Engström - från en okänd avsändare, med ett tack för att han röstat nej till ACTA.

Hela godsmottagningen såg ut som en blomsteraffär när jag kom dit - och ännu fler buketter bars in medan jag var där. Rent överväldigande.

Och sedan i onsdags eftermiddag har vi också fått en hel massa mail från folk som tackar för nej-rösten.

Detta är rörande, på riktigt. Tack alla!

Uppdatering: Nu har jag varit nere och hämtat fler blommor. På vägen mötte jag ett gäng från Amelias kontor som var på väg att göra samma sak. Jag överdriver inte om jag säger att jag nu har sett hundratals buketter nere i godsmottagningen. Är det någon som har en vas?

Uppdatering 2: Se även Christian Engströms blogg. Och så finns det fler bilder (CC0) här.

Uppdatering 3: Falkvinge

6 kommentarer:

  1. Och jag kommer att rösta Pirat nästa gång

    SvaraRadera
  2. Tyvärr får vi inte ta bilder nere i godsmottagningen, men det är en överväldigande syn.

    SvaraRadera
  3. Det var förbanne mig det finaste jag har sett sedan jag konfirmerades! ;)

    SvaraRadera
  4. härligt, själv är jag fattig, men skickade ett tack mail till en parlamentariker från Polen. Det känns bra

    SvaraRadera
  5. Grattis till denna seger, men det är inte över än: http://boingboing.net/2012/07/09/acta-is-back-leaked-docs-show.html

    SvaraRadera
  6. ACTA är dött! Leve ACTA!

    http://www.michaelgeist.ca/content/view/6580/135/

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.