2024-03-21

Mer sunt förnuft i Europaparlamentet!

Jag har jobbat i Europaparlamentet och jag vet hur det fungerar.

Sällan eller aldrig ifrågasätts om ett nytt direktiv eller en ny förordning över huvud taget behövs.

Det kommer en strid ström av förslag från kommissionen. Ofta blir de värre och sämre efter att alla kindpussande gratisätare i parlamentet fått chansen att lägga till stort och smått ur sin egen (och deras närstående särintressens) agenda.

Jag har mött ledamöter som medvetet fattar beslut som är uppenbart galna och objektivt felaktiga - med motiveringen att de gör det för att de kan. De sätter utopier, fixa idéer och känslor före fakta, logik och verklighet.

Det behövs ledamöter som gör motstånd mot EU:s maktambitioner, klåfingrighet och byråkrati.

Det behövs ledamöter som ifrågasätter, ställer de jobbiga frågorna och som käftar emot.

Rösta in mig och jag lovar att vara en besvärlig gubbjävel.

EU behöver fler besvärliga gubbjävlar - och färre egotrippade, makthungriga demagoger med orealistiska idéer.

/ HAX

Kandidat nr 6 på Medborgerlig Samlings lista i EU-valet

1 kommentar:

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.