2009-04-06

Men vaffan gör karln!?!

Pressmeddelande från socialdemokraterna 2009-04-06 19:59:

Baylan välkommnar LO:s besked
Partisekreterare Ibrahim Baylan kommenterar beskedet från LO:

- Vi har fått ett tydligt besked av LO och Wanja Lundby-Wedin. Det välkomnar jag. LO sätter punkt för den här diskussionen och nu kavlar vi tillsammans upp ärmarna i kampen för ett rättvisare Sverige, den svenska modellen och för fler och bättre jobb.

Punkt. Slut. Inte ett ord till. Inga glidningar. Inga bortförklaringar. Han orkar inte ens med en enda liten mening av analys om hur det här skall gå. Så han klipper in ingressen från något gammalt pressmeddelande om ingenting mot slutet. Det är bara ett enda stort "Fy faan vad jag är TRÖTT på det här!!!"

Har dom gett upp? Skall dom gå hem? Tänker dom lägga ner?

Länk»

33 kommentarer:

  1. problemet är att karln är en nickedocka uppåt och sparkar nedåt.
    rätt så uppenbart.

    SvaraRadera
  2. Haha, helt underbart. Ju mer de sparkar och vrider sig, ju längre ner i skiten hamnar de.

    Jag vet inte vad jag gillar bäst bland sossepolitrukerna, Wanja eller Ibbe, eller om det helt enkelt är kombinationen som är så smarrig.

    Det ska nog en sosse till att lyckas med att göra 1+1=(-3)

    SvaraRadera
  3. Vilket rövargäng !
    Baylan menar nog att det som har hänt har , egentligen inte hänt och att nu kan LO och gänget fortsätta att roffa åt sej och skita fullständigt i sina medlemmar precis som innan skandalen .
    Medlemmarna är bara betalande boskap i deras ögon , alltså ett nödvändigt ont som inte har rätt att ens tänka och uttrycka sej .

    SvaraRadera
  4. Inte skriva så. Jag skrattar så jag håller på att kissa på mig!

    SvaraRadera
  5. Det finns inga sossar kvar längre. Dagens "socialdemokrater" har ingenting med socialdemokratin att göra. Nästa val kommer tveklöst alliansen vinna igen. Jag tror detta faktiskt är början på slutet för sossarna.

    SvaraRadera
  6. Vet inte om det spelar så stor roll vad sossarna gör längre, med tanke på att "höger"-blocket har nästan identisk politik nuförtiden.. Min poäng är att alla partierna i riksdagen (förutom möjligen vänsterpartiet) är extremt homogena och politiskt korrekta i sina åsikter.

    SvaraRadera
  7. Åtminstone ingen Bodström som justitieminister nästa år. Det är alltid positivt.

    SvaraRadera
  8. Humor på hög nivå... vilket pressmeddelande...

    SvaraRadera
  9. Om Baylan inte har någonting alls att säga - varför skickar han då över huvud taget ut ett pressmeddelande om det???

    SvaraRadera
  10. Någon är väldigt, väldigt skakad.

    SvaraRadera
  11. Någon lär väl bli än mer skakad efter detta pressmeddealnde... Kära nå´n.

    SvaraRadera
  12. Jag förstår att ni tycker att han ska dansa som en apa för er och jag är tacksam att han har förstånd att inte göra det.

    SvaraRadera
  13. - Jo, du Baylan. På Sten Anderssons tid...

    - Håll käften!

    SvaraRadera
  14. Cirkulera! Här finns ingenting att se!

    SvaraRadera
  15. Sosse är körd.

    SvaraRadera
  16. Lena Melin intervjuas i Aftonbladet:

    Vad drar du för slutsater av beskedet?

    – Det som jag undrar över är vad som ligger bakom att hon nu i huvudsak ska ägna sig åt att resa runt och prata med folk. Det är alltid viktigt att ledare håller kontakt med de de förträder men frågan är om det är det optimala.

    Är det vägen till förnyat förtroende?

    – Det är den positiva tolkningen. Att hon ska bygga upp förtroendet igen. Den negativa tolkningen är att de vill ha bort henne från kontoret så mycket som möjligt.

    SvaraRadera
  17. Du måste tänka på att Baylan är en idiot. Han har varit det sedan sin tid som kårpolitiker i Umeå, en tid fler än mig tyvärr upplevt. Lite som en svensk George Bush, jag har aldrig hört någon intelligent från någon av dem.

    Antar att fler än jag såg när han försökte påstå att det som hände i AMF var den borgeliga regeringens fel för att de hade för lösa tyglar på statliga bolag i en intervju med Anna Lindmarker.. Men Maud Olofsson måste ha varit lite naiv och inte tänkt på att bolagsstyrelserna är fulla med folk som inte kan hantera ansvar..

    SvaraRadera
  18. Antingen har de tänkt ett steg för mycklet. Eller ett för lite. Men de ligger i vart fall inte i synk med verkligheten.

    - Du Baylan! Nu är det klart borta på firman. Wanja sitter kvar.

    - Tack Gud! Hade hon gått hade det varit oss dom skulle skära halsen av.

    - Vi måste skicka ut ett pressmeddelande. Bolaget måste uttala sig.

    - Och vad skulle vi säga?

    - Fan vet jag. Men det verkar skumt att vara tyst.

    - Nä, det så klart. Det skulle se konstigt ut. Men vad fan skall vi säga?

    - Ta nåt om jobben eller vad som helst.

    SvaraRadera
  19. Sossarnas gamle spin-doctor Harald Ullman toksågar på Newsmill...

    "Och se TV-bilden mellan å ena sidan kostymklädda Reinfeldt och Borg mot Sahlin Ohly Wetterstrand och Eriksson. Bilder tränger djupt in i väljarnas medvetande. Oppositionen består av två stycken som är emot tillväxt och vars kärntrupper drömmer om att odla lin och göra getost i någon liten jämtländsk håla. Och den tredje är egentligen är emot marknadsekonomin och vars kärntrupper egentligen hoppas att lågkonjunkturen ska leda till kollaps för kapitalismen. Och de fyra ska föra en politik som skapar tillväxt, sysselsättning och välfärd. Tror väljarna på det? Det verkar inte så?"

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/04/06/det-ar-det-rodgrona-samarbetet-som-ar-olyckan-inte-vanja

    SvaraRadera
  20. På något sätt passande:

    http://www.youtube.com/watch?v=1WCfAd3S1hc

    SvaraRadera
  21. Den negativa tolkningen är att de vill ha bort henne från kontoret så mycket som möjligt.

    Hon tror säkert på det själv.
    Det är jag övertygad om.

    SvaraRadera
  22. Anonym sa...
    Du måste tänka på att Baylan är en idiot


    Ja det är ju han som är idiot och inte Maud Olofsons rådgivare som ena veckan säger åt henne att hon inte ska rota i bonusar för att nästa vecka tala om för henne att hon ska rota i bonusar därför att drevet går.

    Så måste det ju vara.
    Det är Baylan som är idiot.
    Alla sossar är idioter.
    Dom faktiskt inte människor.

    SvaraRadera
  23. Ullman snackar skit.

    Dels om omfattningen av tomtar dels om vad väljarna tror på.

    Väljarna har sedan tre veckor efter valet gett sitt stöd till oppositionen.

    Regeringen har haft faktisk majoritet EN VECKA sedan dess.

    Får han ingen lön längre?

    SvaraRadera
  24. Jaha, psykfallet Micke har varit orolig inatt..

    SvaraRadera
  25. Såsarna sitter fast riktigt illa i vad man närmast kan likna vid nån slags verklighetsfrånvänd politisk kvicksand.

    Det är som Calle i Malmö säger, ju mer de sprattlar o sparkar desto längre ner i sörjan dras dom.

    Jag tycker hela det där partiet kan ta och göra en evig "time out".

    Baylan och hans likasinnade små politiska protoprofeter uppmanas att skyndsamt ta sig till närmaste återvinningsanläggning och där självmant och oförsiktigt kasta sig själva i närmaste conmtainer för organiskt avfall.

    Jag menar, fy fan att kanske komma att behöva styras av såna jävla politruk-wanna-bees i framtiden, usch o tvi vale!

    Då sätter jag hellre en peng på allians-alternativet, jag menar, när man nu ändå bara har att välja mellan olika politiska sjukdomar.



    /LD

    SvaraRadera
  26. Då sätter jag hellre en peng på allians-alternativet, jag menar, när man nu ändå bara har att välja mellan olika politiska sjukdomar


    Ja i själ och hjärta är ni ju moderater eller hur? och inför den möjliga utsikten om en total politisk dominans så är det bara att kapitulera för ni vet ju vart dom innerst inne är på väg och vad dom kommer att leverera när dom inte längre behöver kompromissa.

    Kvasikommunistscientologin som ni ägnar er åt nu är ett sidospår.

    SvaraRadera
  27. Micke: Gå ut i det fina vädret istället, nu framstår du bara som extremt mjuggig...

    SvaraRadera
  28. Nja det är dåligt väder och ni behöver mig bättre här än ute.

    SvaraRadera
  29. Micke, har du en blogg eller något, verkar som att det skulle kunna vara festlig läsning i så fall? Jag får inte fram något när jag klickar på ditt namn här i kommentarsfältet.

    /Herr Jätteanonym typ

    SvaraRadera
  30. Bara. Förstöra.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.