2007-03-16

Amen!


En sen kväll en tidig vårnatt i Lund...

Jag har just varit och talat hos en av mina älsklingsföreningar, studentföreningen Ateneum i Lund. Blev vederbörligt hyllad och avpussad.

Nu är vi äntligen inne på Göran Perssons sista dygn som partiledare. Yes! Den dumdryge, egocentrerade, ignorante, snarstuckne lille gossen. Han må få lite dokumentär- och bokhype, men sedan är Ignatius historia.

Nu blir det bloggavbrott fram till söndag, någon gång, typ. Skall upp i svinottan för att hinna plundra Hotell Lundias utmärkta frukostbuffé, ta mig hem till Bryssel för fredagslunch, lite jobb och en födelsedagsfest av smått bibliska proportiner. Kommer således att vara välförtjänt utslagen en stund.

Under tiden bör ni – verkligen! – roa er med att lyssna på Christopher Hitchens anförande, se bloggposten nedan. Varför finns det inget Nobelpris i retorik?

SeeU soon!

4 kommentarer:

  1. Den som väntar på något gott....
    Det sorgliga är väl att Fichtelius aldrig fick klart för sig att "kejsaren var naken". Avskaffa public service - ett verkligt idiotbegrepp.
    Alexander - delar din omsorg men levertransplantationer funkar bra. Glad födelsedag önskar jag!

    SvaraRadera
  2. Inte ens min födelsedag. Dock en hejdundrande fest för en bekant.

    Men tack i alla fall. :-)

    SvaraRadera
  3. Oj minsann. Föreläsningar i Lund? Du måste förvarna oss om sånt på bloggen så vi som inte är så insatta (och bor i Lund) har möjlighet att förbereda oss och hitta vederbörande förening :)

    SvaraRadera
  4. Vet dock inte vad ett nobelpris i retorik skulle medföra för gott om man inte har med en förnuftsvariabel i så fall. Min gamla retoriklärare blev helt lyrisk när han nämnde namn som Mona Sahlin och Joseph Goebels.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.