2007-05-02

Meta: Jag vil också blogga på heltid!

Att driva en blogg blir lätt minst en halvtidssyssla. Speciellt om man vill försöka göra en del egen research. Därför gick Dick Erixon ut härför leden och startade en insamling, med målet att dra in 100.000 kr till sin verksamhet. Jag hoppas att han lyckas. Och jag hoppas att du som gillar hans blogg lämnar ett bidrag.

Jag vill också kunna blogga på heltid. Men jag har ett mycket enklare förslag...

Gynna bloggens annonsörer! Till exempel skulle det räcka om bara en femtedel av mina 3.000 dagliga bloggläsare gjorde det till en vana att boka sina flygresor och paketresor via Resfebers annonser på denna sida - för att jag skulle kunna lägga all min tid på bloggen (och en del andra frihetliga internetprojekt).

Resfeber har som regel billigare flygbiljetter än resebyråerna. Och på flyg- och hotellpaket är de oslagbara i pris. Allt fungerar smidigt och själv har jag använt Resfeber för mina bokningar i flera år.

Resfebers länkar hittar du bland annat insprängda i bloggrollen till höger och i annonsörsförteckningen längst ner i högerspalten.

Det fina är att det inte kostar dig ett öre. Tvärt om, som regel blir dina resor billigare om du bokar via Resfeber.

Jag vägrar tro annat än att trogna och nöjda läsare kan få en blogg att gå runt på annonsintäkter.

Så... vore inte detta ett fiffigt win-win-upplägg?

Till Resfebers hemsida.

8 kommentarer:

  1. Hade glömt bort att jag sedan ganska länge kör med annonsfilter. Ser inte ett skvatt. :-)

    SvaraRadera
  2. Testade och resfeber gav mig ett pris som var 50% högre än vad Ryanair ville ha. Och SAS som gav det lägsta priset via resfeber har ju blivit klimatalarmister och låter dig ge pengar till någon klimatorganisation. Skall man verkligen ge pengar till ett sådant flygbolag?

    SvaraRadera
  3. Onekligen ett bättre förslag än Dick Erixons patetiska tiggeri. Det är för övrigt obegripligt att nån överhuvudtaget vill lämna en spänn i bidrag till denne politiske förvillare och lögnare som inte ens har vett att hålla sig med en kommentarfunktion.

    SvaraRadera
  4. Personligen tycker jag Travelstart är bättre på flygresor. Men jag flyger säkert inte till lika häftiga ställen som HAX.

    Till Jan E: Jag tycker det är långt mer smaktfullt att be om frivilliga bidrag / ersättningar än som de 349 politiska förvillarna på Helgeandsholmen, som tvingar oss att finansiera dem via bajonetterna. Jag förstår dock att du tycker annorlunda.

    SvaraRadera
  5. Lustigt. Jag brukar få c:a 25 procent lägre pris på Resfeber än på resebyrån.

    Och som regel även bättre pris än hos SAS - inte minst eftersom Resfeber kan kombinera olika bolag ut / hem.

    Koldioxidtramstillägg erbjuder ju i princip alla reseföretag i dag.

    SvaraRadera
  6. Peter: Hmm.. vilket dilemma, ge pengar till en nyliberal och samtidigt indirekt ge pengar till en "klimatorganisation" eller välja ett annat flygbolag. :P :P

    HAX: Hittar jag något bra erbjudande via Resfeber så ska jag försöka o komma ihåg att gå via din blogg. Bor utomlands (Tallinn, Estland) numer och reser en del då o då.

    SvaraRadera
  7. Åsså kan ni ju alltid koma och dricka bubbel hos mig i Bryssel, vetja...

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.