2008-03-31

Gör vi inget nu, då är det för sent! Del 2.

I kommentarerna till bloggposten nedan undrar folk uppgivet vad vi kan göra för att stoppa FRA:s avlyssning av alla telekommunikationer ut ur och in i landet.

Mitt svar är att det snarare är viktigt att vi gör mycket än att vi hittar på helt nya saker.

Skriv bloggposter, debattartiklar och insändare. Ordna seminarier. Ställ dig med plakat utanför riksdagen. Sänd e-mail till de politiska partierna och till dina riksdagsledamöter. Berätta för statsministern och försvarsministern vad du tycker och tänker. Bullra så mycket du orkar!

Och se till att få fler med dig som gör samma sak.

Politiken är opinionsdriven. Det är få politiker som kommer att genomföra något som de vet kommer att skada dem.

Full fart framåt!

3 kommentarer:

  1. Här finns förresten (ännu) en intressant dubbelmoral hos staten. Staten får bugga mig, men jag får inte bugga min granne. Staten får råna mig (skatt), men jag får inte råna min granne.

    Staten bryter mot de förordningar de själva instiftat, vilket föredöme de är!

    (Terroristerna kommer säkert inte hitta alternativ kommunikationsmedel heller och kommer säkerligen stå och skrika skrika "BOOOOOOOOMBA ROSENBAD" högfrekvent i mobilen)

    (Om inte annat kommer jag göra det ;))

    SvaraRadera
  2. Jag tror de bästa chanserna är om man kan få med vänstern på det hela. De har länge törstat efter en massiv demonstration mot regeringen och här har de chansen att få en bred uppslutning. Procentnivåer i a-kassan är inget som direkt engagerar folk, men den här frågan, rätt vinklad, kan vara en krutdurk.

    Borgerliga ledarskribenter, Timbro, mfl. lär inte heller rycka ut till regeringens försvar. Regeringen kommer stå väldigt ensamma och om några borgerliga riksdagsledamöter går ut och säger att de kommer gå mot regeringens linje så tror regeringen helst vill glömma den här soppan. Om de förlorar i en omröstning så kommer de bli tal om regeringskris, nyval osv.

    SvaraRadera
  3. Här går det också utför.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.