2009-02-17

TPB-rättegången: Ett PR-perspektiv

Hos Christian Engström gästbloggar Erik Lakomaa om varför TPB-rättegången är en PR-katastrof för nöjesindustrin.

Länk»

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte om det verkligen är så dålig PR. De uppträder ju inte med sina varumärken. Det är ju inte Sony eller Warner Brothers utan IFPI och antipiratbyrån som är den hotande varulven.

    SvaraRadera
  2. Aprospås Sony och Warner har spammat chatt- och twitterkanalerna med följande:

    SPAM: skicka Warner-patenten till The Patent Bay http://tinyurl.com/bj367u

    All hjälp mottages tacksamt.

    SvaraRadera
  3. arthur: En hel del utav företagen är direktrepresenterade vid rättegången.

    SvaraRadera
  4. Kanske lite off-topic,

    men jag såg en mycket intressant kommentar på en av DI's sidor: "Diskoteken dödade dansbanden". På något sätt känns detta igen och samhället har inte utvecklats någonting sedan 1979. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=PdjcSGo1hJg

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.