2009-03-03

Är klimatdebatten ett miljöhot?

Här är ett seminarium som jag nästan är beredd att flyga upp till Stockholm för att delta i:

Är klimatdebatten ett miljöhot?

Det är Timbro som bjuder in till granskning, debatt och presentation av en ny rapport.

Bland deltagarna finns bland andra meteorologen Pär Holmgren och PR-konsulten Fredrik Fällman.

Ur inbjudan "De senaste årens ensidiga mediala fokus på klimatförändringar har blivit ett miljöhot i sig själv. Medierna har i sin iver att rapportera om klimatförändringar, som kan leda till miljöproblem i framtiden, i princip upphört med att rapportera om reella miljöproblem i nuet."

3 kommentarer:

  1. Pär Holmgren troligen får betalt, och Fredrik Fällman är PR-konsult, så jag skulle föreslå att inte gå till seminariet, bara för att undvika ytterligare en kamp med DN (och Nuder's fru).

    SvaraRadera
  2. Nog blir ibland klimatdebatten lite lustig. Nästan så att jag känner att jag borde skrota min miljöbil anno 2008 och köpa en 2009 istället, för att spara på miljön :)

    /Smen

    SvaraRadera
  3. Klimatdebatten?! Var? När? Vem? Vilka?


    /LD

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.