Det är säkert jättekul att dricka rosévin i Almedalen. Men får de som är där valuta för pengarna? Erik Lakomaa svarar bestämt nej på den frågan på SVT Opinion.
Betyder det att de PR-konsulter som ska ge oss råd om hur vi ska placera vår marknadsföringsbudget egentligen inte själva vet hur man ska placera sin marknadsföringsbudget?
Eller handlar det mer om att visa externt att man har råd att ha en närvaro i Almedalen? Dvs en oerfaren mediaköpare kanske blir mer imponerad av en PR-byrå som var med i Aledalen än en som prioriterade annat?
Eller handlar det bara om att man vill vara med och ragga i PR-världens svar på Birka Princess?
Klockrent!
SvaraRaderaBetyder det att de PR-konsulter som ska ge oss råd om hur vi ska placera vår marknadsföringsbudget egentligen inte själva vet hur man ska placera sin marknadsföringsbudget?
SvaraRaderaEller handlar det mer om att visa externt att man har råd att ha en närvaro i Almedalen? Dvs en oerfaren mediaköpare kanske blir mer imponerad av en PR-byrå som var med i Aledalen än en som prioriterade annat?
Eller handlar det bara om att man vill vara med och ragga i PR-världens svar på Birka Princess?
Det senare
SvaraRadera