2009-12-14

Ett FRA inom FRA

Vem är förvånad?

8 kommentarer:

  1. Inte jag. Jag har för mikn del varit helt öppen med allting, eftersom jag hela tiden räknad med att vara övervakad, vilket jag också varit. Internet är hur genomskinligt som helst, och något annat skall man inte räkna med. Övervakningsamhället är här för att stanna och växa till sig.

    DAGENS POLITISKA SENSATION!

    - Peter Ingestad, Solna

    SvaraRadera
  2. Jag är förvånad,

    Över att svenska folket låter politiker våldta deras rättigheter. Det är bara att inse att vi nu är får (brickor) i deras spel.

    STASI har återuppstått- HAX, du blir en av de första som kommer att ryka så fort det blir olagligt att exponera politikers skit.

    Mvh

    SvaraRadera
  3. Jag är inte förvånad.

    Faktum är att jag helt förlorat tanken på att vi lever i en demokrati. Diskrepansen mellan medborgarnas vilja och de styrande känns total.

    Det politiskt korrekta skall framhållas till varje pris, medan de obekväma åsikterna skall hånas, förlöjligas eller förtigas.

    Vi har inget folkstyre i Sverige. Medborgarna har blott blivit skatteobjekt som staten kan göra vad dom vill med.

    /P

    SvaraRadera
  4. Förresten...

    Hur vore det att uppmana folk att bifoga en pytteliten krypterad bilaga, i varje mejl som skickas.

    Gärna med ett suspekt namn*. Och optimalt, så klart på arabiska eller persiska.

    Jag menar, så får deras fina superdator kanske lite mer att göra?

    *http://www.theregister.co.uk/2001/05/31/what_are_those_words/

    /P

    SvaraRadera
  5. Anonym: Jag tror nog att dom redan är på det klara med att dom inte kan dekryptera den typen utav information.

    För övrigt är det lika bra att dra en hög med slumpdata från /dev/random eller dylikt då en bra krypteringsalgoritm i stort sett är omöjlig att skilja från brus.

    SvaraRadera
  6. Det var bara väntat. Demokrati, som vi känner den är historia. Det vi tänker idag kan vi straffas för i morgon. Vi trodde inte på George Orwell.. Nu överträffar vi honom.

    SvaraRadera
  7. Wikileaks-dokumentet var riktigt strongt. Visar på rejält mod.

    Den bloggen var dock väldigt blandad i kvalitet. Hårdmodererad med bortförklaringar och dylikt när hans argument i andra frågor drogs upp, och hans stöd av vissa organisationer var lite väl för uppenbart.

    Men som sagt, ingen blogg är perfekt och att detta alls kom upp beror nu delvis på honom :)

    SvaraRadera
  8. När de väl har infrastrukturen på plats så kommer man missbruka den.

    Att tro att en hemlig organisation - med noll insyn i och som har brutit mot svenska lagar upprepade tillfällen tidigare - skulle hålla sig i skinnet är så otroligt naivt att tro.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.