2011-07-11

Meddelande från Bryssel


Ack, allt som är bra (eller i vart fall gemytligt) skall uppenbarligen förgöras.

I kväll är sista kvällen på Bryssel-krogen Aux Bons Enfants. Efter sisådär 35 år i samma lokal packar Barnen ihop – efter en direkt chockartad hyreshöjning.

Barnen var den enda egentliga kvarterskrogen vid Place Grand Sablon. En klassiker. Ett landmärke. Här trängdes lokalbefolkning, kungligheter och skrothandlare kring rimligt prissatt italiensk husmanskost, med en... belgisk twist. (Till och med Carl Bildt kunde någon gång hinna hit mellan sina toppmöten och flygresor.)

Vemod!

Men Michelangelo & Co försvinner inte ur våra liv. I september tar de över en av krogarna i backen ner från Café Leffe mot Chapelle-kyrkan. Dock med en lite exklusivare meny och gissningsvis ett par snäpp högre priser.

4 kommentarer:

  1. Trist. Fösta gången jag var där fick jag frågan om jag och då 7-8 årige Viktor tillhörde det resande cirkussällskapet. Klart jag blev stammis! Clara

    SvaraRadera
  2. Det enda konstanta i världen är förändring.
    Samtidigt vet ddu att detta är en konsekvens av det ekonomiska system som vi förespråkar. Alternativet vore på alla sätt sämre även om det drabbar sådant man själv gillar.

    SvaraRadera
  3. Närmare dig då iallafall :-)

    SvaraRadera
  4. Sådan är kapitalismen, och jag gillar den inte.

    Einar.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.