2011-08-29

"Upp stiga orden, tanken stilla stå..."


"Jag vet inte, jag är ingen expert, vi får se."

Oppositionens ekonomisk-politiske talesman Tommy Waidelich (s) i SVT Agenda - om den europeiska finanskrisen.

Detta tycks dock inte hindra socialdemokraterna för att förespråka en massa mer eller mindre genomtänkta åtgärder mot krisen, till synes i panik.

Ibland får jag en känsla av att sossarna inte vill ha regeringsmakten. Att de tänker låta B-laget med Juholt & Co göra bort sig och vänta in att tiden blir mogen för Damberg och andra finsossar att ta över.

(Via DN)

2 kommentarer:

  1. "Jag vet inte, jag är ingen expert, vi får se."

    Ingen tycks anse detta värt en kommentar. Ingen tycks vilja motsäga utsagan: "tanken stilla stå"
    S en nullitet?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker Juholt är svårbedömd. Retoriskt utklassar han Reinfeldt, men i praktisk politik är det sisådär och valet av medarbetare, t.ex. Waidelich är katastrofalt.

    Frågan är om retoriken räcker för att vinna val 2014...

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.