2011-09-10

Telefonproblem

Hrmpf!

Kastade nyss ut en sängkammartjuv (så oerhört kontinentalt) som kom via den franska balkongen – samma väg som han kom. Tror att han blev räddast. Jag blev mest arg. Allt är OK och belgiska polisen har varit snabb och mycket tillmötesgående.

Fast den lille fan hann få med sig mina två belgiska mobiler (jobbmobilen och belgofonen). Får försöka fixa nya under förmiddagen.

Så, tills annat meddelas finns jag bara på min svenska mobil +46 (0)708 866 545.

Well... Så intressant. Det kunde varit värre.

Och av detta lär vi oss riskerna med att lämna balkongdörren på glänt på natten. Även om man bor en trappa upp, på en gata där det finns folk nästan hela dygnet. I vart fall om man bor i Bryssel. Lite självmål, typ.

Uppdatering 17:20: Efter en stärkande långlunch har jag nu fått igång den nya belgofonen. +32 (0)484 088 770. En liten sak som heter HTC Stockholm och som kör Android och som bara kostade som en "dum" telefon. På laddning.

14 kommentarer:

  1. Ytterligare ett skäl att hålla balkongdörren stängd:

    Nu sitter den största jävla spindel jag sett (utanför terrarier) på markisen över serveringen på grannkåken.

    Den ser inte trovärdig ut.

    Allvarligt, skall inte sådana vara bakom glas?

    Den här dagen artar sig inte bra.

    Dags att brygga en kopp te och omstarta hela dagen.

    SvaraRadera
  2. Snabb omstart, japanese reset.

    SvaraRadera
  3. Nästan lite James Bond vibbar med balkongtjuvar och jättespindlar. Dax för smoking och martini, skakad inte rörd.

    SvaraRadera
  4. Så, nu har jag sovit ett par timmar. Nu skall jag ut och tokshoppa telefoner och tjuvfällor.

    SvaraRadera
  5. Inga hemligheter på mobilen, väl?

    SvaraRadera
  6. FåtöljStrategen10 september, 2011 10:44

    Kan det inte ha varit EU-Säk som kom smygande förklädd till sängkammartjuv?

    SvaraRadera
  7. FS: Det var mörkt. Men jag reagerade faktiskt över att han hade bra rakvatten... ;-)

    SvaraRadera
  8. Nu skall jag börja ladda och återskapa mobiler. Gamla numren kickar nog inte igång innan i morgon.

    SvaraRadera
  9. I din lägenhet? Fasadtjuv låter väldigt spännande. Tur att det bara var tv mobiler han fick med sig. Hoppas dom var riktigt sunkiga.

    SvaraRadera
  10. Sängkammartjyvar ska bara stjäla kyssar. Vart fan är världen på väg?

    SvaraRadera
  11. Nu är belgofonen igång. +32 484 088 770

    SvaraRadera
  12. Jag vill inte tänka på var den förrymda jättespindeln är. Men här är 28 grader varmt. Stängd balkongdörr är uteslutet.

    SvaraRadera
  13. Myggnät och sådant där reselarm med snöre kanske är något enkelt att köra med?

    SvaraRadera
  14. Jag förmodar att du varit på Clas Ohlson i Bryssel o köpt en golvfläkt?
    Inte? Marsch pannkaka.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.