2011-12-21

Julefriden sänker sig

Där for vår Pirate MEP Engström till flyget. (En timma tidigare än vanligt, eftersom det påstås vara generalstrejk i Belgien i dag. Igen. Några strejkande generaler har vi dock inte sett till den här gången heller. Till och med bussarna går tätare än normalt. Enda tecknet på att något är i görningen är de brutalt stora vattenkanoner som står parkerade vid slottet.)

Julledigheten närmar sig snabbt. Nu skall jag ta en fika med Mattias Bjärnemalm, som är kontorschef på Amelia Andersdotters nya piratkontor här i Europaparlamentet. Samordning, tips och planering.

Sedan tror jag att jag skall sova ett dygn. (Speciellt skall det bli skönt att slippa tänka på ACTA-frågorna den närmaste tiden. Viktigt, viktigt, viktigt - men jag är samtidigt så trött på ACTA att... ja, du vet.)

Bloggen är igång över helgerna. Sedan har jag inte så mycket planerat. Jag har en enorm trave böcker som pockar på min uppmärksamhet. Och det lär nog bli någon eller ett par korta utflykter till de storstäder som man kan nå snabbt och enkelt med tåg härifrån Bryssel.

2 kommentarer:

  1. Tack det samma.

    Nu har det där med generalstrejken klarnat något. Den verkar börja nu i kväll och hålla på tills i morgon kväll. Vilket passar utmärkt med min plan att kura ihop mig under en filt större delen av morgondagen...

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.