Varför ser du inte sambandet med återupprättandet av järnridån i Storköpenhamsområdet (vilken upphävts under trycket av laissez faire-liberalismen 1844 och således var mer långlivad än Stalins järnridå, se t.ex. fil dr Ingemar Ingers) några år tidigare 2015?
Uppriktigt sagt, behöver man inte vara tämligen naiv för att tro, att en polisstat vilken stängt ned halva samhället kan rullas tillbaka bara på det sättet, som du lägger fram?
Se t.ex. Öresundsrevolutionen vilka valde strategin att petitionera centralmakten snarare än nullifiering (som t.ex. våra förfäder vilka ingick separat- och bondefreder mot sina makthavares vilja) eller secession.
Ännu i dag står Sthlms beväpnade byråkrater kvar i Skåne för att trakassera de knappt noll-kvarexisterande sundspendlarna.
Det finns inget så permenent, som ett tillfälligt statligt program, som Milton Friedman sade.
Varför ser du inte sambandet med återupprättandet av järnridån i Storköpenhamsområdet (vilken upphävts under trycket av laissez faire-liberalismen 1844 och således var mer långlivad än Stalins järnridå, se t.ex. fil dr Ingemar Ingers) några år tidigare 2015?
SvaraRaderahttps://www.sydsvenskan.se/2016-01-19/pendlare-borjar-koka-av-vrede
Uppriktigt sagt, behöver man inte vara tämligen naiv för att tro, att en polisstat vilken stängt ned halva samhället kan rullas tillbaka bara på det sättet, som du lägger fram?
Se t.ex. Öresundsrevolutionen vilka valde strategin att petitionera centralmakten snarare än nullifiering (som t.ex. våra förfäder vilka ingick separat- och bondefreder mot sina makthavares vilja) eller secession.
Ännu i dag står Sthlms beväpnade byråkrater kvar i Skåne för att trakassera de knappt noll-kvarexisterande sundspendlarna.
Det finns inget så permenent, som ett tillfälligt statligt program, som Milton Friedman sade.