2009-08-17

Sågning

LUF:s Jacob Nyström sågar DN KulturSecond Opinion.

17 kommentarer:

  1. Lars Jonsson, Jämtland17 augusti, 2009 16:00

    Jag ber om ursäkt HAX för att jag kommer med något som är helt off-topic. Men:

    När man klickar sig vidare från din blog så sitter henrikalexandersson.se kvar i adressfönstet! Så har det varit sedan du uppdaterade din blog för typ ett halvår sedan. Du skulle fixa den buggen skrev Du då....get to it man!!

    Ta't inte på fel sätt: Din blog är min absoluta favorit och jag tittar in nästan varje dag men jag vill kunna lämna den också. Lite irriterande faktiskt...

    Gör något åt din possesiva domän s'il vous plait :)

    SvaraRadera
  2. @Lars Jonsson:

    Helt rätt! Henrik måste ta i ÄNNU MER...

    Nu är det allvar och det går inte att vara latmask mer!

    Öka takten HAX! Minst ett blogginlägg i timmen!

    SvaraRadera
  3. Lars Jonsson, Jämtland17 augusti, 2009 16:35

    @Hans J:

    Jag anar en viss stingslig sarkasm från Din sida. Har jag rätt?

    Att driva en av Sveriges inflytelserikaste bloggar med sådana buggar går inte för sig!

    Jag förstår att HAX är en upptagen man, men han är också en man med hög kapacitet:) Han fixar den buggen på samma tid som det tar för honom att dricka en belgisk öl.

    SvaraRadera
  4. Hur menar du "... henrikalexandersson.se kvar i adressfönstet"?

    Det betyder ju att du inte kan surfa någon annanstans efter att ha besökt Hax blogg.

    Hmm, har inga alls sådana problem i varken Firefox win, Microsoft Internet Explorer 8.0, Google Chrome eller Firefox Linux.

    Är du utan att behöva dela Hax och piratpartiets åsikter inom allt, säker på att problemet inte återfinns i din dator. Tål den en grundlig scanning? Det låter som något är alldeles felkonfigurerat.

    Tillvaron är desto enklare när allting funkar. Då kanske du också får tid att i sommarvärmen spola i dig en öl eller två. :-)

    SvaraRadera
  5. Lars Jonsson: Det låter besynnerligt om du har det kvar i adressfältet. Det känns mer som du använder en buggig webbläsare isåfall för det inträffar inte för mig.

    SvaraRadera
  6. Lars Jonsson, Jämtland17 augusti, 2009 17:13

    @Leif,
    Njae...jag kan surfa annorstädes men när jag till exempel klickar på någon av hax blog-länkar, säg "opassande", "Anais" eller valfri annan, så kommer jag dit men kvar i adressfältet står henrikalexandersson.se
    Går jag upp i adressfältet och skriver in en annan domän så försvinner problemet. Men ibland vill man ju kunna orientera sig på nätet enkom med musens hjälp.

    Trycker jag således på 'uppdatera-knappen' så kastas jag tillbaks till HAX förstasida. Inget jätteproblem men det kan vara irriterande om jag från HAXs sida har surfat vidare till en blog och kanske skummar igenom kommentarerna i någon livlig diskussion på någon annan blog. Vips; tillbaka hos HAX :)

    Jag vet att fler blogbesökare än jag har märkt detta fenomen för det har dykt upp förr i kommentatorsfältet.

    Min web-läsare: Firefox.
    Op-sys: Windows XP

    SvaraRadera
  7. @Lars Jonsson:

    "Stingslig sarkasm", vem då, jag? ;-)

    Henrik har nu knäppt på handbojorna för träldom i Piratpartiets tjänst - och på bloggen bekräftat det ljudliga knäppet när låset slog igen...

    Nu har vi honom (Yee-Pee !)

    Nu är vad jag förstår Henrik en utstuderat njutningslysten man och jag skulle tro att han kan dra ut på inmundigandet av en belgisk öl till en halv evighet så man kanske inte ska ha för stora förhoppningar på omedelbar buggrättning.

    Men, vi är säkert många som är eniga - Endast perfektion är gott nog för hans blogg!

    SvaraRadera
  8. Lars Jonsson Jämtland @

    En möjlig förklaring till ankan i kedjor...

    Länkarna hos Hax öppnar sig i en ny flik (target="_blank"). Ursprungssidan "Hax" finns kvar öppen, men i den nya fliken där t.ex Anais har laddats hem så står hennes adress. Osv för varje ny länk du klickar på.

    Att navigera mellan "tabbarna/flikarna" och hålla styr på dem, t.ex veta vilken flik som för tillfället är öppen när man uppdaterar kanske inte alltid är det lättaste förrän man vet hur det hela hänger ihop och fungerar. Lite knepigare är det ifall man inte använder den senaste versionen av webbläsaren.

    En trolig förklaring?

    * Här på ön håller vi oss med ett eget lokalbryggeri. Och allting brukar för det mesta flyta på ganska bra. Har under sommaren sett att de fåtaliga svenskar som dristat sig hit bleknar av de höga ölpriserna (mycket beroende på den usla svenska kronkursen och usel självupptagen politik hemmavid).

    SvaraRadera
  9. Men ibland är det värre än vanligt, så att man riktigt förfasas över det totala intellektuella haveriet


    Jag slutar aldrig att förvåna mig att folk som stavar sitt förnamn "Frihet" oupphörligen vill att högerpressen ska fungera exakt som sossepressen på 70 talet innan dom sålde ut allt och alla deras tidningar skrev exakt samma sak efter att man pejlat signalerna uppifrån.

    SvaraRadera
  10. Kan inte liberala ungdomsförbundet köpa aktiemajoriteten i Dagens nyheter och lösa problemet den rätta vägen ?

    SvaraRadera
  11. Micke, har du fortfarande inte fattat att DN inte är ett publikt handlat bolag?

    Saken har påpekats för dig säkert ett halvdussin ggr. Men du återkommer till samma nonsens ändå!? Att någon borde köpa 'aktiemajoriteten' för att .... (fill in the blanks)

    Att du varken förstår dig på marknadens, ägande, aktier och dylikt, eller på poltik och politiska debatt, opinionsbildning mm är ju vida känt.

    Men vad får du ut av att medvetet manifestera detta gång på gång i så många trådar?

    SvaraRadera
  12. Jonas N sa...
    Du har blivit bemött, både korrekt och sansat, på många av punkterna du tagit upp, ofta flera ggr och av flera olika. Ffa har många av dina missförstånd och direkta felaktigheter förklarats.


    Jonas N sa...
    Självinsikt verkar inte vara nån av dina starkare sidor heller, Profanus ...

    Jonas N sa...
    Du har troligen missat dem, inte förstått dem, bjäbbat emot om annat i somliga fall, emellanåt om annat, och högst sannolikt har du också svårt med ordförståelsen även här.

    Jonas N sa...
    Att du skulle vara 'kunnig' är på precis samma sätt ett felaktigt användande av ordet kunnig (samma sak gäller motsv egenskap hos dem som försökt hjälpa dig till lite mer kunskap)

    Jonas N sa...
    Men därefter har du bara kommit med okunnigt trams. Jag kan inte ens se att du vill föra fram något eget, bara omoget bjäbb och tjurande över att du inte blir tagen på allvar.


    Jonas N sa...
    Det är ju jätteviktigt att vi ägnar all möjlig tid åt dessa frågor så att ingen tror att vi bara vill att Johan ska slösa tid på nonsens


    Jonas N sa...
    Ingen behöver argumentera för att det du skriver är trams (även om några påpekat dumheterna). Det är du som skriver tramset,Och inte heller är det jag som först påpekat detta. Alla här noterar ju samma sak ... utom du förstås!

    Jonas N sa...
    Du bevisar dina kunskapsbrister i nästan varende inlägg du skriver, och sedan menar du att folk ska ta dig och dina "frågor" på allvar?

    Jonas N sa...
    Herrejösses, man tror inte att det är sant ...

    Jonas N sa...
    Jag har hållit tyst om det innan... men jag tänkte låta profanum_vulgus visa vad för orationell extremist han är innan jag la fram lite kul fakta.

    Jonas N sa...
    Han har en tendens att kretsa från blogg tioll blogg och forum till forum och driva sin kommunistiska övertygelse och blir sällan kvar länge på ett ställe då han ofta brukar bli bannad fort.

    Jonas N sa...
    En fascinerande uppvisning av förvirring och vanförställninar

    Jonas N sa...
    Jag måste erkänna: När jag läste dina inlägg här (har nog sett några tidigare också) trodde jag att du var en typ 14-årig SSU hangaround.

    Med det menar jag, på 14-årings nivå att förstå saker, sammahang och kunna formulera egna sådana. (Jag insåg nog att du var äldre än 14, men du fattar nog, eller hur!?)

    Men det verkar nu som om du faktiskt är (i legal menig) vuxen, och att du förväntar att din omgivning skall behandla dig som sådan, dvs myndig, självständig och kapabel att ta eget ansvar över dina handlingar.

    Jonas N sa...
    Profanumvulgus/Micke: Namnbytet döljer inte din idioti


    Jonas N sa...
    Men att avgöra vilken som är 'längst gången' är svårt att avgöra. De har kört iväg lång och ner i diket båda två, men på olika ställen och av olika skäl ...


    Jonas N sa...
    Sen tror jag inte att det var ett så genomtänkt(!) exempel att dra upp just din morsas förmåga att lära barn något matnyttigt ...


    Jonas N sa...
    Det handlar inte om att 'någon skall våga ett försök', det handlar om att alla ser hur du hanterar att bli bemött. Och det är det som är det roliga ..



    Jonas N sa...
    Du har blivit bemött, både korrekt och sansat, på många av punkterna du tagit upp, ofta flera ggr och av flera olika. Ffa har många av dina missförstånd och direkta felaktigheter förklarats.
    Att du sedan väljer att upprepa 'Jo, men jag tycker så ändå!' är inte att argumentera. Det är att upprepa felaktigheterna.
    Och det är det som har gjort att folk inte tar dig på allvar (längre?).


    Mickes lätt maniska tvångsföreställningar, jag brukar kalla dem 'hang-ups', är lätt roande. De följer alla samma mönster
    Ju fler som försöker hjälpa honom, desto större ter sig både konspirationen och den inbördes starka sammanhållningen för vår Micke

    SvaraRadera
  13. Jonas N sa...
    Jag säger att du är helt väck, Micke. Helt jävla väck! Och att du ljuger. Och hittar på. Vad som helst. Och att inget du säger går att ta på allvar. Och att du ändå förväntar dig att varenda en skall ha förståelse för alla dina problem och vanföreställningar. Vilka du själv inte känner till. Eller förnekar. Eller glömmer bort ett inlägg senare. Och att du ständigt är oförskämd. Och att du är kliniskt oförmögen att korrigera. Kort sagt, att du är ett havererat troll ...

    Ja, jag menar väl en hel del till, men ovanstående kan räcka för denna gången.
    .

    Jonas N sa...
    Vad skulle krävas för att du skulle klara av att inte balla ur varje gång du blir tilltalad, men inte får medhåll Micke?
    .

    Jonas N sa...
    Varifrån kommer din idé om att det är så extra synd om dig att alla andra skall visa dig mer hänsyn och omtanke än resten av världen förtjänar eller skulle behöva?

    Varför, Micke!
    .

    Jonas N sa...
    Varför är det så vansinnigt synd om dig att hela världen skall visa dig mer förståelse och medömkan än någon annan förtjänar?

    Varför Micke?

    .
    Jonas N sa...
    Men det är symptomatiskt för hur groteskt du förvrider det mesta. Men inget blir mer rätt pga det!
    .
    Jonas N sa...
    Frågan är (igen!) varför du inte kan argumentera för dina ståndåunkter, utan havererar så fort man påpekar att det du hävdar inte stämmer eller håller ihop.
    .
    Jonas N sa...
    Jag påpekade att du inte riktigt höll dig till sanningen varefter du havererade fullständigt
    .
    Jonas N sa...
    Som vanligt försöker folk sakta hjälpa dig upp ur den situationen. Även om det är ett otacksamt slit ...
    .
    Jonas N sa...
    Det är inte speciellt mycket som är liberalt med dig, snarare totalt förvirrat och lite havererat skulle jag säga.
    .

    Jonas N sa...
    När du kommer med invändningar som skulle kunna ses som syftandes till politisk diskussion/kritik låter du oftast som infantil stollevänster.
    .
    Jämfört med vad du här hävt ur dig (och brukar) är det en ganska trevlig lista .
    .
    Jonas N sa...
    Anonyme 18:51, verkar vara exakt lika förvirrad som Micke brukar vara
    .
    Jonas N sa...
    Mickes lätt maniska tvångsföreställningar, jag
    .

    Jonas N sa...
    Micke, du yrar ju bara. Ingen försöker ta dina åsikter ifrån dig. Däremot snackar du en massa dynga, både om saker du själv framför och om andra vilka du kritiserar
    .
    Jonas N sa...
    förutom att du ljuger förstås

    Jonas N sa...
    Micke: Frågan är inte ifall, utan varför du ballar ur!
    .
    Jonas N sa...
    Nog verkar du mer än lovligt full när du sätter igång Micke.
    Du har förvisso sagt att du slutade supa för länge sedan, och inte nyttjat alkohol sedan dess.
    Men du har också sagt att din sanning inte är samma som för andra.
    Det är svårt att avgöra exakt vad som kan tänkas vara orsak till att du ständigt ballar ur och fyller trådarna med osammanhängade svammel ...
    Men nåt är det! Vet du det själv?
    Som jag skrev, har jag ingen aning om vad du lider av, vad som föranleder dig att ständigt balla ur med osammanhängande joller och utfall mot allt som du frustreras över ...
    Du har själv sagt att det inte är alkoholen.
    Hur skall jag kunna veta?


    Jonas N sa...
    Det är ett steg åt rätt håll. Ännu mycket bättre skulle det gå om du redan från början hanterade att folk uttrycker olika ståndpunkter (och ifall du avstod från försöka passa in alla andra i ditt rudimentära raster på 'högern', om du avstod från att ljuga, om du avståd från att veckla in dig i allt mer uppenbara försök att slingra dig ur tidigare felaktigheter, och om du avstod från oförskämdheter när allt detta inte leder någon vart. Men det är alltså bara mina förslag för att du skall kunna må lite bättre)

    Att du varken förstår dig på marknadens, ägande, aktier och dylikt, eller på poltik och politiska debatt, opinionsbildning mm är ju vida känt.

    Men vad får du ut av att medvetet manifestera detta gång på gång i så många trådar?

    SvaraRadera
  14. DN:s kulturjournalister har noll trovärdig efter dagens utgåva där de utnämnde en tuba att vara trombon. Skäms!

    SvaraRadera
  15. Ha överseende med Micke, han är inte frisk. Men innerst inne är han snäll. Det kan jag intyga ...

    SvaraRadera
  16. DN skall sågas, med all rätt.

    I övrigt så undrar jag om Micke är någon form av samlare? Tänk "Burk Micke", fast av kommentarer från Jonas N istället för pantburkar.

    /L

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.