2010-03-04

Livrapport från event med kubanska bloggare


Framåt 14-14:30-tiden kommer jag att blogga live från ett event med kubanska bloggare här i Europaparlamentet. Det kommer att ske på min engelska blogg, i denna bloggpost.

De kubanska bloggarna kommer att vara med online eller per telefon, lite beroende på vad omständigheterna tillåter.

Organisatörer är de tyska gröna, EP:s gröna grupp och Piratpartiet i Europaparlamentet. Sprid gärna denna information vidare.

Läs mer i gröna gruppens pressmeddelande.

Uppdatering: Nu är fyra timmars livebloggande över. Nu skall jag fan ha lunch!

Uppdatering: Se även Grégory Engels livebloggande från eventet på Inotes.de.

2 kommentarer:

  1. Hur de gröna här i Sverige på detta initiativ? Jag kan tänka mig att det finns de i mp som gillar Castro även om de troligen är en marginell grupp.

    SvaraRadera
  2. Var på Kuba i höstas. Kan meddela att de definitivt tagit bort P ur VPN.

    Det är faktiskt ett område där Kuba ligger före Europa ... att hålla koll på sina medborgares privatliv.

    Men vi hinner nog ikapp där också ;)

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.