2011-03-22

Eftermiddag i demokrati-fabriken

Ytterligare en sådan där dag i Europaparlamentet när jag får för mig att folk faktiskt försöker dölja saker från oss.

Eller får för mig och får för mig... Det är lite som stadsplanerna i första kapitlet av Liftarens guide till galaxen. Dokumenten har varit tillgängliga. I en skrubb utan belysning. Med en lapp med texten Varning för leoparden uppsatt utanför. I en källare till vilken trappan saknas. (Där jag bestämt tror att även lådan med de så kallade tsunami-banden förvarades.) Men det är inte så att någon har gjort något för att upplysa mänskligheten om dess existens, typ berättat om dem för någon.

4 kommentarer:

  1. Vad vore livet utan utmaningar?

    SvaraRadera
  2. Magic Mystery Tour, eller har du evidence?

    SvaraRadera
  3. Liftarens guide till galaxen ett mästerverk.

    SvaraRadera
  4. Hrrrm...har vi tur är herrarna i bryssel bara vogoner och inte mänskliga byråkrater.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.