2015-09-10

EU lägger 250 miljoner på PR-kampanj om sin egen förträfflighet


EU-kommissionen håller just på att dra igång en gigantisk PR-kampanj för att informera folket om EU:s förträfflighet.

Ungefär 250 miljoner kronor kommer propagandasatsningen att kosta. Unionens olika generaldirektorat bidrar med stålarna. Men i slutändan är det ändå skattebetalarnas pengar.

Medborgarna tvingas med andra ord ge pengar till EU – för att finansiera propaganda som de sedan själva kommer att utsättas för. Så att de skall tycka rätt. Det är politiskt perverterat.

Att man slänger 250 miljoner i sjön i tider av besparingar och flyktingkris är också en smula uppseendeväckande.

Politico: The EU’s €26 million campaign to sell itself »

1 kommentar:

  1. Vad har centralmakten i Tjockhult spenderat på statliga indoktrineringscentra (skolor), statsradio/television etc, för att sälja sig själv?

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.