2015-09-10
EU lägger 250 miljoner på PR-kampanj om sin egen förträfflighet
EU-kommissionen håller just på att dra igång en gigantisk PR-kampanj för att informera folket om EU:s förträfflighet.
Ungefär 250 miljoner kronor kommer propagandasatsningen att kosta. Unionens olika generaldirektorat bidrar med stålarna. Men i slutändan är det ändå skattebetalarnas pengar.
Medborgarna tvingas med andra ord ge pengar till EU – för att finansiera propaganda som de sedan själva kommer att utsättas för. Så att de skall tycka rätt. Det är politiskt perverterat.
Att man slänger 250 miljoner i sjön i tider av besparingar och flyktingkris är också en smula uppseendeväckande.
Politico: The EU’s €26 million campaign to sell itself »
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Vad har centralmakten i Tjockhult spenderat på statliga indoktrineringscentra (skolor), statsradio/television etc, för att sälja sig själv?
SvaraRadera