2008-02-13

Jävla land, del 2.

Börja med att läsa om MS-sjuka Susanne i Märsta.

Fortsätt sedan med den här ögonblicksbilden inifrån fängelset...

"Har bett och få tala med läkaren idag har så ont att jag gråter, vet att jag inte kommer få något bra smärtstillande men jag måste försöka få något annat än panodil. Försöker göra mitt bästa och klä på mig själv då jag inte vill ha personalen tafsande på mig (...). Den intagna [NN] hjälper mig ochså diska och ser till att jag får med mig mat till inlåsningen osv."

Den som vidareförmedlat detta fortsätter berätta...

"Susanne har även fråntagits rätten till ankomstsamtal och få kontakta familjen vid sin inställelse mm. Hon fick inte sina mediciner på häktet vilket resulterade i att hon är rullstolsbunden idag."

Barbarstat!

3 kommentarer:

  1. Sedan anklagas vi för att ha en cynisk syn på narkotikapolitiken. Jag blir så arg att jag kokar inombords när jag läser detta.
    Synd att man inte gjorde så här med den fd socialdemokratiske justitieministern när han var ung.

    SvaraRadera
  2. Fy fan vad jag äcklad av vår stat! Att man kan behandla människor såhär!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.