2009-05-11

Uppsamlingsheat

Telekompaketet kom ju att dominera allt här på bloggen i veckan som gick. Här kommer en del andra saker som dykt upp i min mailbox, som jag tycker att jag borde dela med mig av...

Newsmill går Liam Murray till angrepp mot Sverige Mot Narkotikas mässa i Örebro i veckan. Han skriver bland annat "Att polisen och myndigheter på detta sätt ägnar sig åt att skapa opinion för vissa politiska uppfattningar är oacceptabelt." Länk »

Gottfrid tipsar om Radiotjänst-parodin internetavgift.se. Länk »

Du har väll inte missat sexköps-debattenPolitikerbloggen? Här är ett av inläggen, Alexander Bard skriver om att sexköpslagen är avslöjad som en ren morallag. Länk »

Simon påminner om den parodiska bloggen Sanningen måste fram. Denna fejkade (kd)-sida har fått tre gånger fler besökare än partiets officiella hemsida, Kristdemokraterna.se. Kådisarna är skitsura.

Magnus tipsar om ett hårresande exempel på statlig, amerikansk klåfingrighet: Politisk styrning av vilket slags bilar som skall tillverkas. Länk »

Och Anders har hittat en ny Europakarta... Länk »

Svensk Tidskrift uppdaterar som vanligt så ofta att man inte hinner länka till allt intressant. Länk »

Och missa för allt i världen inte Timbros lunchseminarium Medierna, Medierådet och Moralpaniken - en diskussion om våld tisdag den 19 maj. Här presenteras Mattias Svenssons nya rapport med samma namn. Bland de medverkande i panelen återfinns Magnus Betnér och Siwert Öholm. Läs mer och anmäl dig här!

7 kommentarer:

  1. Vart tog Curt Rune Roos vägen.
    Nu visar det sig att han är radioamatör oxo
    73 på dig, Rune, loud and clear i soffan
    /Botkyrka radioklybb vet mer

    SvaraRadera
  2. Det är viktigt att gränserna fär hur mycket våld barn ska utsättas för i media konstant flyttas framåt så att avtrubbningen tillslut blir så stor att det inte längre går att tjäna pengar på den.

    När det är gjort kanske barn får vara barn igen men det kommer att kosta några generationer.

    Hälsa dom det från mig.


    Det är bra att skriva 2034 rader om morallag och en halv om slaveri.
    Det viktigt att ha prioriteringar.

    Hälsa dom det också.

    SvaraRadera
  3. Länktips:
    Håll koll på politikerna!

    http://votewatch.eu
    http://www.cia.hack23.com

    SvaraRadera
  4. Jag ber om ursäkt för spammandet.
    Ska inte göra om det, men den här filmen är väldigt viktig att se om man vill förstå vad kriget emot droger handlar om.

    American Drug War: The Last White Hope: Pre Release Cut

    http://www.youtube.com/watch?v=6CyuBuT_7I4

    SvaraRadera
  5. Missa inte heller debatten om FRA hos Staffan Danielsson. Det börjar lukta bloggbävning igen.

    SvaraRadera
  6. När man gör originaltestet www.euprofiler.eu så ser man att Piratpartiet är ett kommunistisk parti. Piratpartiet är så långt ut till vänster som det bara går.

    Hur många barn och ungdomar ska du lura att rösta på ett kommunistiskt parti, Henrik?

    SvaraRadera
  7. det där jävla testet på www.euprofiler.eu är värdelöst.

    Jag är för legalisering av droger emot statlig välfärd och vill ha sänkt invandring och gå ur EU och ha sänkta skatter. Jag vill inte överge frihet för att bekämpa terrorism.

    Vad hamna jag, jo jag blev Sverige Demokrat. jag skulle aldrig rösta på det jävla lag och ordnings övervaknings partiet som vill försvara välfärden.

    Bara för att jag vill ha strikta nationsgränser och inte tror på globaliseringen så är jag Sverige Demokrat enligt testet. Vilken skit snacka om propaganda test, bara för att ja g just har den uppfattningen hamnar jag där.

    Så ta ditt snack om att piratpartiet är kommunister och stoppa upp det djupt i....
    ja du vet var.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.