Borde gjorts för länge sen. Att sälja statens innehav nu är jag dock lite skeptisk till. Man kan gott vänta på att oljepriserna går ned. Att lägga ner kommer aldrig ske pga alla stackars anställda.
Om SAS lägger ner eller säljs kan det med stor sannolikhet innebära att mindre lönsamma turer försvinner. Det skulle göra det än mindre attraktivt att bo på sådana orter. Eftersom Sverige är ner än storstäderna bör man istället tänka igenom hur man får hela Sverige att leva.
Det blir nog samma bidrags- och regeringsstödda understödsvals som med SAAB. Icke-materialisterna har svårt att göra sig av med all (olönsam) dynga de själva tåtat ihop.
SAS har inget uppdrag att flyga på linjer med dålig lönsamhet. Trafik på sådana linjer upphandlas.
SAS är fast i en gammal struktur som sattes när flyget var dyrt och folk var beredda att betala.
Så är det inte längre och jag har gett upp hoppet om att SAS ska kunna reformera sig. Det är dock inte den svenska personalen som är värst, utan möjligen den danska.
Borde gjorts för länge sen. Att sälja statens innehav nu är jag dock lite skeptisk till. Man kan gott vänta på att oljepriserna går ned.
SvaraRaderaAtt lägga ner kommer aldrig ske pga alla stackars anställda.
Om SAS lägger ner eller säljs kan det med stor sannolikhet innebära att mindre lönsamma turer försvinner. Det skulle göra det än mindre attraktivt att bo på sådana orter. Eftersom Sverige är ner än storstäderna bör man istället tänka igenom hur man får hela Sverige att leva.
SvaraRaderaHur vore det med att börja flyga plan igen? Så att man faktiskt kan tjäna lite pengar?
SvaraRaderaDet blir nog samma bidrags- och regeringsstödda understödsvals som med SAAB. Icke-materialisterna har svårt att göra sig av med all (olönsam) dynga de själva tåtat ihop.
SvaraRadera@Jonas
SvaraRaderaSAS har inget uppdrag att flyga på linjer med dålig lönsamhet. Trafik på sådana linjer upphandlas.
SAS är fast i en gammal struktur som sattes när flyget var dyrt och folk var beredda att betala.
Så är det inte längre och jag har gett upp hoppet om att SAS ska kunna reformera sig. Det är dock inte den svenska personalen som är värst, utan möjligen den danska.