2008-09-03

Vi hade rätt. Staten hade fel.

vs. nu.

12 kommentarer:

  1. Well done igen! Du är i din fulla rätt att framhålla dig själv.

    Vi har ännu ett problem när det gäller EU, som ju aktualiseras i länkarna.

    Det finns en invändning mot FRA-motståndet, nämligen att man kan göra sig oåtkomlig genom kryptering.

    För att kryperingen skall vara effektiv måste den vara så svå, att den blir praktiskt obrytbar.

    S k "strikt ktyptering".

    Det är bara det,att "strikt kryptering" är FÖRBJUDET inom EU.

    Alltså hör EU och FRA samman på ett kritiskt sätt, precis som jag framhållit.

    Krypteringsaspekten kom just upp på Newsmill, och jag reagerar som vanligt direkt.

    SvaraRadera
  2. "Krypteringsaspekten kom just upp på Newsmill, och jag reagerar som vanligt direkt."

    Genom att, som vanligt, påpeka att du är heterosexuell?

    SvaraRadera
  3. kraxpelax: Vänligen redovisa din källa till att användning av hård kryptering, d.v.s. t.ex. AES (ElGamal etc.) skulle vara förbjudet?

    SvaraRadera
  4. Pressuppgift. 3-4 År gammal. Jag har exceptionellt gott långtidsminne. Forska vidare får nån annan göra.

    Heterosexuell?

    Jag hade en uträkning med den där spamningen.

    Den uträkningen har gett önskat resultat.

    Spamning var det. Senast var det Palmemordet, som jag sannolikt har löst, och nu skyndar sig alla fega kräk att kasta skit på mig för att inte bli indragna i någonting farligt.

    Mission accomlished.

    Som vanligt spararjag arkivkopia förev. framtida bruk.

    Nu lägger jag ner spamningstaktiken. Den fyller inte längre någon funktion.

    knuff.se kan andas ut.

    Som alltid sparar ag en arkivkopia förev. framtida bruk.

    - Peter Ingestad, Solna

    SvaraRadera
  5. "Pressuppgift. 3-4 År gammal. Jag har exceptionellt gott långtidsminne. Forska vidare får nån annan göra."

    Det är dumt att lita på pressen. Dom kan lika gärna ha menat att du kan bli tvungen att lämna ifrån dig din krypteringsnyckel till myndigheterna i Storbritannien.

    Pressen vet ofta ingenting men dom är jätteduktiga på att tro att dom vet något.

    SvaraRadera
  6. Kolla upp saken själv då. Jag tänker inte göra det.

    Det här med "integritet" är lixom inte mitt problem, va. Det är väl ganska tydligt.

    Men är det inte ert heller, OK, då lägger vi bara ner hela den här ruljangsen, OK?

    -Peter Ingestad Solna

    personnummer:510325-4115

    SvaraRadera
  7. Vill du vara obegriplig får du vara det på någon av dina egna bloggar... ;-)

    SvaraRadera
  8. Som du vill. Fegis.

    Du hajar alldeles utmärkt.

    De hajar vi allihop.

    SvaraRadera
  9. Här är en djupare analys av problematiken (från The Economist naturligtvis om man letar efter kvalificerade analyser):

    http://www.economist.com/world/international/displaystory.cfm?story_id=10608577

    SvaraRadera
  10. Du har gjort stor nytta, HAX. Vi är alla här i landet skyldiga dig ett varmt tack.

    Utvidga nu https till hela bloggen också. Det är den vägen en maktberusad regering har tvingat in oss på.

    Alltför sent kommer de att ana konsekvenserna.

    SvaraRadera
  11. Ypperligt exempel på att lögnen och skitsnacket "de med rent mjöl i påsen har absolut inget att frukta, tvärtom det är er vi skyddar".

    De som vilseleder och bedrar oss avsikligt med dessa lögner borde vara tillåtna att utdela käftsmällar på utan att man blir åtalad för misshandel.

    SvaraRadera
  12. Kryptering är inte förbjudet i EU (ännu iaf).

    Det är heller inget skydd mot kartläggning av trafik (men dock mot avlyssning).

    Jag instämmer dock i att alla ändå borde börja kryptera e-post och hemsidor så långt det är möjligt.

    Det är varken dyrt eller svårt.

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.