2009-12-22

God Jul!



Nu skall jag ta jullov, i stort sett AFK, ett par dagar. (Spoilervarning på klippet ovan, för övrigt.)

God Jul på er, allihop!

Och för att ni skall ha något att göra under tiden, så gör jag som SVT. Julrepriser!

Taking Liberties - om fri- och rättigheternas förfall i Storbritannien.

Motvals: The Great Global Warming Swindle.

Wallström visar upp EU:s demokratiska underskott.

Yes Minister: Så får du de resultat du vill ha av opinionsundersökningar.

Magnus Betnér om religion och FRA.

Tre filmer/inslag om drogpolitik.

Storebror tar fram munkavlen.

TED: Juan Enriquez om krisen och framtiden.

Clay Shirkeys TED-föreläsning om spontan ordning på nätet.

Mer Clay Shirkey.

The Philosophy of Liberty.

GAP-Cast: Därför globalisering och frihandel!

En vanlig dag på Antwerpens Centralstation.

TED: Internets framtid.

Ethan Zuckerman om nätcensur.

2 x Frithiofsson.

Yes Prime Minister: Brittisk press förklarad.

Informationssamhället: Did you know?

A Tribute to Communism.

Övervakningsstatens konsekvenser.

Rätten och rättvisan.

Men glöm nu inte att dricka sprit och åka kälke också!

15 kommentarer:

  1. Seriös Jul på Er allesammans!

    The King

    SvaraRadera
  2. Farbror Isterband23 december, 2009 13:38

    En riktigt God Jul på dig också Henrik

    SvaraRadera
  3. God jul på dig med. Jodå, igår åkte jag och frugan rövlapp ner för en brant stenig backe här i Göteborg. "För vi har vårat glada barnasinne kvar - så har ni erat glada barnasinne kvar"?

    /John

    SvaraRadera
  4. God Jul Hemnrik o allihopa o då menar jag oxå Allihopa. Sen tar vi nya tag efter nyår. ;-)

    SvaraRadera
  5. (",) GOD JUL 2009 !!


    Jag hoppas att Din jul varit braig och vacker samt att Du fått många julklappar.

    I KÄNSLOBLOGGEN ( http://DragonPH.blogg.se ) så skriver jag om hur det är att vara ensam på julen. Jag har varit ensam de senaste 15 åren med bara två undantag. Det finns många ensamma människor därute och jag tillägnar detta års Julaftonsinlägg till dessa personer. (precis som jag gjorde även förra året)

    Adda gärna min blogg på BlogLovin' om du finner den intressant. :o)


    //Kramar från Patrik "PH" Larsson.

    SvaraRadera
  6. Hur firar Fet Farbror jul i Miklagård/Konstantinopel/Istanbul? Ser fram mot rapporten. Och kom ihåg att bada rejält med turkiskt bad.

    SvaraRadera
  7. Jag dricker te och tittar på Bosporen. I morgon skall jag hälsa på i Asien. Detta är en fantastisk stad.

    SvaraRadera
  8. Smolken i glädjebägaren är att Youtube är blockat här.

    SvaraRadera
  9. ...vilket hänger ihop med vissa demokratiska brister.

    SvaraRadera
  10. Haha! Oslagbar film runt jul.

    Får önska Gott Nytt!

    Mvh
    Magnua Lundin

    SvaraRadera
  11. Hax: Där är det väldigt fint. Det var dock många år sedan jag var där. Basarerna myllrade utav folk och "klipp" fanns att göra överallt med övervänliga försäljare med glappande käftar :-)

    SvaraRadera

Håll en hyfsad ton. Kommentarer bör vara intressanta, fyndiga eller på annat sätt tillföra något - för att slippa igenom nålsögat.